directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Save you tonight- Kapitel 1

Kategori: Save you tonight


Kates perspektiv:
-Kate!! Can you take over here? Ropar Nick från kassan. Jag sprang till honom för att ta över i kassan. Jag jobbar på topshop som är en utav Englands populäraste klädesbutiker. Därför är där alltid massor av kunder, precis som idag. Jag slutar om en timme, det ska bli skönt att komma hem speciellt efter en sån här stressig dag. Jag kan se mig själv i mjukisbyxor framför tv:n tills det är dags att gå och lägga sig.
 
-Bye Nick!
-Bye Kate see ya tomorrow! Nu måste jag gå i rask takt till tunnelbanan för att hinna med 17:10 tåget. Förvånansvärt nog han jag till perrongen med god marginal och måste vänta två minuter innan tåget kommer. Som vanligt är tågen här i London smutsiga och äckliga men jag tar hellre det än en 30 minuters promenad hem när jag slutar så här sent. Från där jag går av är det bara 3 minuter hem till min lägenhet.
 
Louis perspektiv:
-Earth to DJ Malik, hello? Säger jag.
-C´mon, it´t been three weeks. You have to move on, säger Liam.
-You got to stop thinking about her. You got us, uppmuntar Harry.
-And we´re not going anywhere, inflikar Niall.
-Thanks guys! I know, but it´s just hard to start over. I thought we had something special and that´s the hard part to let go of, säger Zayn deppigt. Jag vet att Zayn har det svårt just nu, jag vet hur mycket han älskade Perrie. Jag kan inte ens föreställa mig ett uppbrott med Elenour, så därför vet jag egentligen inte vad han går igenom.
-Now I´m claming you´re Friday night, that means that we´re going out eating tomorrow night, säger Harry strikt. Alla tittar förväntansfullt på Zayn som rycker på axlarna och säger:
-Fine 
 
Kates perspektiv:
Som jag tänkte så sitter jag framför tv:n med en kopp te. Min middag idag blev reser från gårdagens soppa. På tv:n går Hells Kitchen och jag blir alltid lika rädd för Gordon Ramsay när han skriker på deltagarna. 
-Just shut up Gordon, säger jag och slår över till Sex and the City. Plötsligt ringer telefonen. 
-Hello?
-Hi girly, hör jag min bästa vän Emelie ropa på andra sidan luren. 
-Hey, What's up? 
-I'm going out with Lucas again, svarar hon och jag kan riktigt höra hennes enorma leende hon har. 
-That's like the 7th date or something like that right!?! 
-Yes, it's the 8th date actually, and I really really like him, säger hon nästan trånade. 
-So are you like a couple? Frågar jag. 
-I don't really know what we are. 
-Well find our cos I want some details! I'm probably gonna sleep when you get home so I call you tomorrow when I get home. We can maybe have a movie night or something? Föreslår jag. 
-Great, man hör hur det knackar på hennes dörr. 
-It's him, gotta go, säger hon med lite panik i rösten. 
-Yeah take it easy. 
-Yeah yeah love you. 
-Love you too, säger jag och lägger sen på. Det är bra att jag har Emelie för annars hade jag knappt känt någon här i stan. Egentligen kommer jag från Luton och hela min familj och vänner sedan innan bor där, men som tur är så träffade jag Emelie och nu är jag inte ensam längre. Jag har egentligen inte så många vänner  över huvudtaget för jag är blyg och pratar helst inte med människor jag inte känner sedan innan. Vi träffades redan andra veckan jag var här. Hon jobbar på topshop i en annan del av stan och det var ett möta med alla topshop affärer i hela London området. Både hon och jag stod lite på utkanten, kände ingen, så vi liksom drog oss till varandra istället. Hon var också hyfsat ny i stan, hade bott där en månad. Vi kom överens på direkten och nu efter att jag har bott här i nästan ett år så är vi bästa vänner. 
 
Jag vaknar upp och ser att det är mörkt ute. Klockan står på halv tolv. Jag hade somnat på soffan. 
-Opps, säger jag tyst för mig själv medan jag långsamt går mot sovrummet istället. Jag bytar om till min pyjamas och lägger mig under mitt varma sköna täcke. Stillsamt somnar jag om igen.

Här har vi första kapitlet av Save you tonight!
Hope you like it
kramar<3

Kommentarer

  • Kåre säger:

    Detta var sjukt bra!!!!! Puss o kram

    2013-04-15 | 16:25:45

Kommentera inlägget här: