directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart- Kapitel 34

Kategori: Stole my heart

Previously:
-Hi beautiful, are you ready to go? Frågade han mig.
-Hi Harry, yes I am I'm just gonna take my handbag and jacket then I'm ready to go, svarade jag.
-Great, sa han och log mot mig. Jag tog min väska och jacka och gick ut till Harry. Vi gick mot taxin som skulle köra oss till restaurangen där vi skulle möta alla andra.

 
Nathalies perspektiv:
Jag vakna och kollar på klockan. Oj, den är redan halv två! Bredvid mig ligger en helt utslagen Niall som andas tungt. Han ligger på mage och jag ser hans rygg höjas upp och ner regelbundet. Det är fullt förståeligt att det är så här, vi kom inte hem förrän vid halv fyra inatt. Det var Oliwias student igår och vi festade hemma hos Liw med hennes släkt hela natten! Att vakna upp bredvid Niall såhär som jag gjorde nu är något som jag definitivt skulle gilla att göra varje dag. Och så kommer det bli också. Efter ett år av tillfälliga jobb och praktiker ska jag och Lilly gå på universitet i London. Oliwia har redan blivit anställd på en förskola som ligger precis utanför London. När jag berättade för Niall att jag hade kommit in på universitetet så frågade han mig lite diskret var jag skulle bo. Jag sa att jag antagligen skulle bli tvungen att dela lägenhet med Lilly och Oliwia. Då tittade han på mig i några sekunder och sen frågade han tveksamt ifall jag ville flytta in hos honom. Jag hade blivit tillfälligt förstummad, jag kunde bara nicka och le som svar. Efter det så hade det blivit bestämt att Lilly skulle bo hos Liam och Harry välkomnade Oliwia mer än gärna att bo hos honom! Så (jag kan inte fatta att detta verkligen är sant)  jag och mina två bästa vänner flytta till London där vi ska bo med våra pojkvänner som råkar vara 3/5 av One Direction
 
Nialls perspektiv:
-Are you gonna keep this? Frågar jag Nathalie. 
-Nah, I haven't used that shirt in two years, I can give it away, svarar hon. Jag hjälper Nathalie att packa hennes grejer. För det är bara några veckor tills hon börjar på universitetet och då ska hon bo hos mig. Jag har aldrig tagit ett förhållande så lång förr. Och om jag ska vara ärlig så är jag sjukt nervös! Jag menar tänk så hatar hon att bo med mig eller tänk så hittar hon någon annan kille i London som hon hellre vill vara med än mig. Plötsligt känner jag hur sängen som jag sitter på tyngs ner. 
-Okey, talk to me, säger Nath. 
-W-What do you mean? Försöker jag spela oskyldig. 
-You are awfully quiet, you have your thinking face and you laid all the give away cloths in the keeping pile. So what's wrong? Säger hon och ger mig en allvarlig blick samtidigt som hon tar min ena hand i båda sina. Jag tvekar…ska jag berätta för henne?
Ja, jag får väl ta och berätta!
-I'm afraid, börjar jag. 
-Of what darling? Frågar Nath oroat. 
-Of you and me, säger jag långsamt. Nath ger mig en förvirrad blick. 
-You're making me confused, what do you mean by that? Säger hon oförstående. 
-I'm afraid that you're not gonna like living with me. Or that you will fall in love with someone else. Or that you just will stop liking me! Babblar jag på. 
-Niall…I don't like you! Börjar hon. Va? Vad menar hon med det? 
-I don't like you! I love you more that there are stars in the sky. I'm never gonna get tired of living with you, because I love having you around and I will never ever get tired of it. And how can you even think that I will fall in love with someone else! I love you of all my heart and as long as you'll
have me I will stay with you and I will never stop loving you! Sa hon. 
-Then you better get ready to stay with me forever because I always want to have you in my life, svarar jag. I någon minut sitter vi bara där och kysser varandra. 
-Well all this are not gonna pack itself so we better keep on going, skrattar Nath och sen fortsätter packningen precis som innan förutom en liten förändring, att jag inte är rädd längre. 
 
Liams perspektiv:
Tv:n står på, det är en gammal western film som går på 5:an. Men ingen tittar. Lilly har somnat, hennes huvud ligger i mitt knä. Med långsamma rörelser stryker jag henne över håret. Plötsligt ringer min telefon och jag svarar så snabbt jag kan så att ringsignalen inte väcker Lilly. 
-Hello? 
-Liam! 
-Hi mum, skrattar jag. 
-How are you darling? 
-I'm fine mum, and you and dad? 
-We're great too. I saw that you've called before, what did you want? Frågar mamma. 
-Well…Lilly is moving in with me, säger jag och väntar på en reaktion. 
Efter ungefär 10 sekunders tystnad utbrister mamma. 
-Finally! It was about time now. You've been together for almost three years and nothing new happened. I've been waiting for it to happen, utbrast hon. Jag skrattar dovt. 
-Yeah I thought so too, svarar jag. 
Vi fortsätter prata i några minuter sen lägger vi på. Klockan har hunnit bli halv tolv på natten så jag lyfter försiktigt upp Lilly i min famn, stänger av tv:n och går mot trappan. 
-You do know that I can walk myself, hör jag förvånat och tittar ner på en nyvaken Lilly. 
-Yeah but you are so cute when you sleep so I didn't want to wake you up, svarar jag. 
-Oh okey! I mean who need to walk when you have a strong boyfriend that carries you instead, skrattar hon. Jag skrattar med henne. Väl inne på hennes rum placerar jag henne i sängen och sen mig själv bredvid henne. 
-Sweet dreams beautiful, viskar jag till henne. Jag hör hur hon fnittrar lite tyst och sen svarar. 
-You too handsome.

Så nu är näst sista kapitlet uppe!!
Hoppas ni gillar det och om ni gjorde det så kommentera gärna så att vi vet!
Kramar <3

Kommentarer

  • Kåre säger:

    Underbart!!
    Jag älskade det!!
    Xx

    2013-03-28 | 19:39:03

Kommentera inlägget här: