directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Save you tonight-Kapitel 2

Kategori: Save you tonight

Previously:
Jag vaknar upp och ser att det är mörkt ute. Klockan står på halv tolv. Jag hade somnat på soffan.
-Opps, säger jag tyst för mig själv medan jag långsamt går mot sovrummet istället. Jag bytar om till min pyjamas och lägger mig under mitt varma sköna täcke. Stillsamt somnar jag om igen.

Kates perspektiv:
Jag stod inne i personalrummet och samlade ihop mina saker. Nu är det äntligen helg och eftersom det är fredag så slutar jag tidigt, redan 14:00. Det ska bli skönt att vara ledig, det lär behövas efter en lång arbetsvecka. Jag tog mig ut ut affären och bestämde mig för att gå hem idag istället för att ta tunnelbanan. När jag har gått i 15 minuter så ser jag en smyckeaffär och i skyltfönstret ligger ett jätte söt halsband. Det skulle passa perfekt som present till Emily, som 20-års present nästa månad. Jag går in i affären och ser att dom två anställda som jobbar idag är upptagna med andra kunder. Så jag går runt och tittar så länge. Den ena kunden går och en anställd kommer fram till mig.
-How can I help you miss? Frågar han mig.
-I would like to see that necklace please, säger jag och pekar på halsbandet i skyltfönstret. Medan han går för att hämta halsbandet så ser jag att 5 killar kommer in, som ser ut att vara jämnåriga med mig.
 
Zayns perspektiv:
Vi hade precis varit och ätit och var tillbaka till studion när Louis plötsligt stannar.
-Guys, I have to buy those earrings to Eleanor, säger han och går in i den lilla affären. Vi går med in och Louis tittar runt bland öronhängena. Vid disken står ett äldre par som får hjälp av en anställd och borta vid skyltfönstret står en tjej med den andra anställda. Hon står med ryggen mot så jag kan inte se hennes ansikte. Jag tjuvlyssnar  på vad dom säger.
-Okey, I'm taking this one, hör jag henne säga.
-Okey, will it be a present or for yourself? Frågar mannen som hjälper henne.
-It's a present, svarar hon och dom går bort till disken. Medan mannen slår in paketet så vänder hon sig om och tittar rakt på mig. Efter några ögonblick ser jag att hon blir lite svagt röd om kinderna och vänder sig om igen. Jag hade bara stirrat på henne. Det är kanske inte det smartaste sättet när man ska spana på en tjej med hon var så snygg. Mörkbrunt hår, blåa ögon, bara helt naturligt fint ansikte och super söt när hon rodnar.
-Dude, of you keep on starring you don't have a very big chance on getting a date with her, hör jag plötsligt Harry säga precis bredvid mig.
-I-I don't know what you're talking about, försöker jag bortförklara mig.
-You've been starring at her for the last two minutes, you totally know what I'm talking about. And you know, it's okey to move on. What you and Perrie had is over man, I'm sorry. But you have to keep on living life, and not just stare at girls you think are cute, go and like talk to her or something. Just do it mate, uppmuntrar Harry. Vilket tal alltså!
-Okey, I'm going to talk to her, svarar jag efter några sekunders tänkande. Jag tog några steg närmre henne, men hon och mannen bakom disken börja prata igen och jag vill inte störa dom. Så jag tar och tjuvlyssnar ännu en gång.
-Is it a birthday present for someone? Frågar mannen artigt, han försöker antagligen börja en konversation eller något med henne.
-Yeah, my best friend's turning 20 soon, svarar hon.
 
Kates perspektiv:
Jag kunde känna att den mörkhåriga killen fortfarande tittar på mig. Jag kände en svag rodnad över kinderna som inte ville försvinna. Killen var verkligen söt.
-Is it a birthday present for someone? Avbryter den anställda mig.
-Yeah, my best friend's turning 20 soon, svarar hon.
-Okey, here you go miss, säger han och ger mig en påse med paketet i. Jag betalar och vänder mig sen om för att gå. Ännu en gång möter jag den mörkhåriga killens blick. Det ser ut som att han ska säga något till mig, men ångrar sig sen. Jag börjar försiktig gå mot dörren, när den slår upp och två män i huvor och med pistoler springer in.
-Everybody down on the floor!! skriker en av dom.

Då var kapitel 2 uppe!
Hoppas ni tycker om det :)
Kramar <3

Kommentarer

  • kåre säger:

    Jätte bra !! Vill läsa mer!
    Kram

    2013-04-22 | 19:24:15

Kommentera inlägget här: