directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Save you tonight- Kapitel 4

Kategori: Save you tonight

Previously:
-Does that tv work? Frågar dom och  pekar på tv:n som hänger i andra änden av rummet. Mannen nickar nervöst.
-Where is the remote?
-Behind the desk, svara han tyst. Dom sätter på tv:n och vi möts av bilder på oss själva. Tydligen har polisen fått reda på vem som är tagen gissla nu och går ut med det till allmänheten. Detta kommer mamma inte precis bli glad över.


Emelies perspektiv:
Klockan är ungefär fyra på eftermiddagen och Kate hat fortfarande inte hört av sig. Hon har kanske fått jobba över av någon anledning! Man vet ju aldrig. För att fördriva tiden så sätter jag på tv:n. Den startar på Londons lokal nyheter. 
-There are two robbers inside the jewelry shop and we have now found out who the ten hostages are, säger reportern. Men vad hemskt. Ett rån till, det var inte så länge sedan det ett annat rån på en bank var. Jag måste ju se vad som händer nu. 
-First we have identified Mark Emerson and Julia Robertson, who are the ones who are working at this time. Then to everyone's surprise the international boy band one direction also are inside the shop. The boys are Louis Tomlinson, Zayn Malik, Harry Styles, Niall Horan and Liam Payne, detta är ju till och med värre än jag trodde. Ett världskänt pojkband är gisslan i ett rån. Snacka om drama alltså. 
-"And then we have a older couple, Carl and Christine Smith, who are pensioners. Then at last we have a 20-year old girl called Kate Wilson who works at one of our local      Top-Shop stores, så fort reportern nämnde Kates namn så visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Hur hamna hon där? Varför är hon ens inne i en smyckes butik? 
-Friends and family members to the identified people are recommended to contact the local authorities or come down to the scene as fast as possible, med dom orden sagda stänger jag snabbt av tv:n, tar min väska med alla mina saker och springer sen allt vad jag kan till stadens tillfälliga drama plats. 
 
Kates perspektiv:
-We can use that. They are famous and probably worth a lot of money. 
-But the police doesn't just care about that, they want everyone out so maybe it won't work, männen försöker visst lägga upp nya planer. Planer om hur de ska ta sig ur den här smeten. Tv:n står fortfarande på och man får se allt ur ett annat perspektiv. 
-So you work at Top-Shop, konstaterar Zayn tyst bredvid mig och ler lite försiktigt. 
-And you are in a international boy band, småler jag tillbaka. Han nickar försiktigt. Här i affären finns det också en klocka och den visar redan på att klockan är nästan fem på eftermiddagen. Vi har varit fast här i snart tre timmar. Inget vet vad dom ska säga eller göra här inne, alla sitter bara helt tysta. Emellanåt hörs en snyftning, att nån hostar eller suckar. Suckarna är det som hörs mest. Tiden tickar försiktigt framåt. 
 
Zayns perspektiv: 
Tiden gick fortare än jag trodde den skulle göra. Klockan har nu hunnit slå kvart i åtta på kvällen och ännu en sändning om denna situationen kommer upp på tv:n. 
-This is a message to the people who's inside that jewelry shop. We really hope that you can see this, börjar reportern. Vad är det nu som händer?
-We're gonna start with the Smith couple. We have your two sones here who wants to tell you something, jag hör hur fru Smith snyftar till högt när hon hör om sina söner. 
-Mum, dad…, börjar dom. Sen kom familjemedlemmar till de som jobbar i affären. Efter det dök Harrys mamma och syster upp på skärmen. 
-Harry, you need to come out here all okey! Do you understand? We love you with all of our hearts and we are so proud of you. Just be safe. Take care of yourself and the others. I love you my boy, säger hans mamma och Gemma fyller i med en egen kommentar. 
-You better come out okey! I love you too little brother! Säger hon. Efter det kommer Louis alla systrar, hans flickvän, mamma och styvpappa upp på skärmen. En efter en kommer alla de andra killarnas familjer. Jag ser på dom hur både glada och sorgsna dom blir av att se att dom alla är där. Sen kom min mamma, pappa och mina systrar. 
-Zayn, you are so loved and cared about of all of us. You are your sisters hero and we all are very proud of you. You are such a smart, talented and gifted boy. Our family will not be completely whole until you are out here with us. We love you so much, säger min pappa in till kameran. Tack pappa och jag älskar er också, tänker jag för mig själv. Mina systrar slänger in några till vi/jag älskar dig och sen till sist kommer är det bara Kates familj kvar. 
-Kate, I've talked to your parents. They are not gonna be able to come until tomorrow or the day after that from their vacation. The flights are all booked up. But they said that they love you so so much. And you have to come out alright, because I can't live without my best friend. You are like a sister to me. And thanks to this you missed out movie night, so just so you know you owe me a movie night and sleep over. You are like my sister and I love you, babblar Kates vän och bryter sedan ihop framför kameran. Innan dess hade Kate inte gråtit alls, vilket verkade väldigt konstigt för alla andra hade gråtit vid mot tillfälle, men när hon såg detta hennes vän sa så brast det ihop för henne också. Hon börjar stor gråta, fast tyst. En tyst och hysterisk gråtanfall. Jag lägger armen om henne och hon gråter in i min axel nu. 
-It's okey, everything I gonna be okey, försöker jag övertala henne. 
-Are you sure? Frågar när hon lugnat ner sig lite. 
-Yes, I promise! I will keep you safe until your out with your family, viskar jag till henne så att bara hon hör. Hon ler försiktigt upp till mig. 
-Thank you, säger hon och lutar huvudet mot min axel. 
 
Kates perspektiv:
Jag känner mig helt tom nu när jag vet att Emilie är utanför. Jag vill bara springa ut till min bästa vän och krama om henne, men det går inte. Men det är tur att Zayn är här bredvid mig och lugnar ner mig för annars hade jag väl varit död vid det här laget.  Efter att jag såg Emelie på tv-skärmen så har jag väldigt blandade känslor. Det känns på ett sätt skönt att veta att hon vet var jag är men det känns också hemskt att jag inte kan gå ut till henne. Jag behöver verkligen min bästa vän nu. Men som tur har jag ju Zayn som är med i ett världskänt pojkband bredvid mig, tänker jag och ler lite för mig själv. Men Zayn ser att jag ler och viskar till mig så tyst han kan så att inte rånarna hör:
-What are you smiling at? 
-Nothing, I was just thinking that you are in a world famous boy band and that is a little weird that I've missed how you guys are, viskar jag som svar till Zayn.
-Yeah, it is a little weird that you missed that but... Mer han Zayn inte säga för en av rånarna tittade på oss och än en gång riktade sin pistol mot oss. Jag kände hur mitt hjärta började slå fortare och fortare. Vad skulle nu hända??

Tack så mycket till våra läsare som är tålmodiga med oss. Vi vet att vi är hemska på att uppdatera, vi finner bara inte tiden till det eftersom vi har så mycket i skolan nu. Men vi lovar att vi ska försöka bättra oss! Hoppas ni gillar kapitlet! Kramar <3

Kommentarer

  • Kåre säger:

    Det var helt underbart bra!!! xx

    2013-05-17 | 08:23:14
  • 825 säger:

    Excellent beaqt ! I wsh to apprenticce while you amend yourr website, hhow can i
    subscribe for a bblog web site? Thhe accounht aide mme a accepyable deal.
    I had been a little bitt acquainted off this yur broadcast offwred briggt clear concept

    2022-11-29 | 05:30:47
    Bloggadress: http://https://tubexxnx.com

Kommentera inlägget här: