directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Save you tonight-Kapitel 5

Kategori: Save you tonight

Previously:
-What are you smiling at?
-Nothing, I was just thinking that you are in a world famous boy band and that is a little weird that I've missed who you guys are, viskar jag som svar till Zayn.
-Yeah, it is a little weird that you missed that but... Mer han Zayn inte säga för en av rånarna tittade på oss och än en gång riktade sin pistol mot oss. Jag kände hur mitt hjärta började slå fortare och fortare. Vad skulle nu hända??

Kates perspektiv:
-WE SAID NO TALKING, skriker dom. Där står dom med vars en pistol riktade mot våra huvuden. Plötsligt ser det ut som om de båda får en ide samtidigt. Detta bådar inte gott.
-You think what I´m thinking? Frågar den ena.
-Seems like that, svarar den andra. De båda glider med blicken över alla oss som sitter på marken. Jag känner hur Zayn tar min hand. Jag sliter blicken från rånarna och möter Zayns istället, dom är varma men ändå fyllda med oro.
-But who should we use? Hör jag att någon säger. Man kan riktigt känna hur dom granskar oss, försöker ta ett beslut.
-Take the chick! Jag hinner inte ens reagera förrän någon tar tag i min ena arm och drar upp mig från golvet. Jag skriker och försöker slita mig loss från rånarens hårda grepp. Mina och Zayns händer dras ifrån varandra.
-LET HER GO! Skriker Zayn.
-STAY DOWN! Allt händer på samma gång känns det som. Dom greppar tag i mina axlar och håller pistolen mot tinningen. Zayn ser förbannad ut och ser ut att kunna döda vem som helst med bara blicken, men han sitter kvar på golvet. Hans vän med det korta bruna håret, som jag tror heter Liam eller harry, håller tag i hans axel så att han inte skulle få för sig att resa sig upp.
-Let her go, upprepar Zayn.
-Of course not. She´s a part of our plan now, skrattar männen. Antagligen har alla skrik hörts ut genom väggarna för telefonen ringer nästan på direkten.
-Hello you´re on speaker, svarar den ena rånaren och låter nästan glad. Varför gör han det?
-What was all the screaming about? Man hör oron i polisens röst.
-Here´s the deal, if we don´t get a transport out of here in an hour we will blow the head of this girl. What´s your name now again? Säger dom. Jag får inte fram orden.
-Answer! Befaller dom.
-K-Kate, får jag till sist fram.
-That´s right. We will kill young Kate here if we don´t get a car in an hour, säger dom. Man kan höra hur polisen eller kanske poliserna som hör detta samtalet grubblar över vad dom ska göra.
-Okey, you will get a car, svarar dom till sist. Jag andas ut lite grann, men jag står ju fortfarande med en pistol mot huvudet så jag är ju inte precis lugn. Minuterna går sakta framåt och snart har en timme gått.
-Well the hour is over. Sorry sweetie but we´re gonna have to kill you now, säger den ena av dom. Alla andra är helt förskräckta, och det är även jag. Jag blundar och gör mig beredd på vad som kommer hända. Pistolen laddas, men istället för bara ett skott så hör jag först ett skott och sen en annan smäll. Efter några sekunder börjar jag gråta av den fruktansvärda smärtan.
 
Zayns perspektiv:
För helvete, var är den där bilen dom skulle få?!?
-Well the hour is over. Sorry sweetie but we´re gonna have to kill you now, säger den med pistolen riktad mot Kate. Jag drar efter andan samtidigt som jag ser Kate stänga ögonen och andas väldigt tungt. Jag hör och ser hur pistolen laddas och jag klarar inte av detta. Ingen ska dö! Så utan att tänka något mer reser jag mig snabbt upp och springer över till dom och springer omkull killen med pistolen. Ett skott avlossas, men inte i riktningen mot Kates huvud. Skotten måste ha hörts ut för man kan hör in hur poliserna skriker om vad dom ska göra. Den andra mannen kastar sig över mig och försöker få bort mig från sin kompis. Då springer Louis och Liam fram för att ta hand om honom. Jag slår killen jag sprang omkull så att han blir medetslös. Nästa sak som händer är dock inte lika bra.
-Zayn, hör jag en tyst viskning. Jag vänder mig om och ser Kate stå där med tårar över hela ansiktet. Först tror jag det är för att hon är rädd men sen ser jag blodet som sprider sig över hennes tröja.
-KATE! Skriker jag och springer fram till henne. Hennes ben viker sig och jag hinner precis fånga upp henne innan hon faller omkull. Kate gråter högljutt.
-It hurts, säger hon mellan tårarna. Det äldre paret kommer fram till oss.
-It´s a pretty bad wound, right below her shoulder, säger kvinnan.
-What are we gonna do Zayn? Frågar Kate mig med gråten i halsen.
-We are gonna help you Kate, I promise! Säger  jag och tar hennes hand.
-Here take my shirt and tie it around her wound so the bleeding stops, säger mannen och ger mig en tröja som jag försöker knyta runt såret på Kate. Hon tittar upp på mig och jag försöker le tillbaka till henne så att hon ska lugna ner sig men det är väldigt svårt att se henne så här. Jag har inte känt hennes så länge men nu känns det som att hon och jag har känt varandra i evighet. Plötsligt händer det något. Poliserna kommer in genom dörren och jag lyfter upp Kate i mina armar och stirrar bara på poliserna som tar fast rånarna.

Oj, vad tror ni kommer hända med Kate?!
Hoppas ni gillar detta kapitlet och kommentera gärna ;) Kramar <3
 
 

Kommentarer

  • Kåre säger:

    Det börjar bli spännande!! OMG! Puss

    2013-05-26 | 17:13:34

Kommentera inlägget här: