directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Save you tonight-Kapitel 3

Kategori: Save you tonight

Previously:
-Okey, here you go miss, säger han och ger mig en påse med paketet i. Jag betalar och vänder mig sen om för att gå. Ännu en gång möter jag den mörkhåriga killens blick. Det ser ut som att han ska säga något till mig, men ångrar sig sen. Jag börjar försiktig gå mot dörren, när den slår upp och två män i huvor och med pistoler
springer in.
-Everybody down on the floor!! skriker en av dom.

Kates perspektiv:
Så fort jag ser deras vapen blir jag paralyserad och kan inte röra mig.
-I SAID GET DOWN ON THE FLOOR!! Skriker den ena killen och riktar pistolen mot mig. Jag känner en hand på min axel och vänder förskräckt på huvudet. Då ser jag den mörkhåriga killen.
-Just do as the say, viskar han till mig och så lägger vi oss försiktigt ner på golvet bredvid varandra.
Under två förfärliga minuter hör vi hur dom drar i låder, tar sönder glas och klirrar med smycken. Sen kommer ett annat ljud, polis sirener. Aha, en av de anställda måste ha tryckt på akutknappen som går rakt till polisen.
-You called the cops?!? Skriker dom. Sen viskar de två männen med varandra, arga över att deras plan nu har förändrats.
-This is police officer James Lance and the building is surrounded. Come out with your hands in the air and no one will get hurt, not you, us or the hostages, ropar polisen därute. Genom rånar luvorna männen har på sig kan man bara se deras ögon och på en av männen är ögonen panikslagna.
-What are we gonna do? Viskar han hysteriskt till den andra.
-Don't worry, we will get out safe with our money, viskar den andra självsäkert tillbaka. Det är uppenbarligen han som är ledaren av dom två. Plötsligt ringer telefonen i affären, ledaren går fram till den, tvekar lite men svarar sen.
-Who is it? Säger han. Man kan inte höra vad den i andra sidan luren säger men det är antagligen polisen.
-No! If you come closer then you already are we will start shooting hostages. So stay away, säger han högt och slänger sen på luren. Jag börjar få panik, jag vet inte var jag ska ta vägen och när han sa att dom skulle börja skjuta nån här inne blev min andning mycket snabbare. Den mörkhårige killen måste ha hört eller sett det för jag känner en varm hand läggas ovanpå min. Jag vänder huvudet mot honom och tittar in i hans märka ögon. Förvånansvärt nog så lugnar det ner mig. Rånarna är upptagna med att komma på en ny plan så de fokuserar inte på oss andra helt och hållet.
-I'm scared, viskar jag så tyst kg bara kan. Killen tittar på mig och jag kan se att han också är rädd.
-Me too, svarar han och försöker sig på ett litet leende.
-What's your name? Frågar han mig sen.
-Kate, and yours? Svarar jag.
-I'm Zayn. And don't worry Kate, I'm sure that the police already have a plan how to fix this, lugnar han. Han vände på huvudet för att kolla så att han kompisar var okej och utbytte några oroliga och lugnande blickar med varandra, sen vände han blicken mor mig igen.
 
Zayns perspektiv:
Tjejen verkar bli mer och mer rädd för varje sekund som gick, och det börjar höras tydligt på hennes andning. Jag måste lugna ner henne på nåt vis så att ingenting händer med henne. Så jag lägger försiktig min hand över hennes. Det fångar hennes uppmärksamhet lite och hon vänder huvudet för att kunna se mig i ögonen.
-I'm scared, viskar hon tyst efter en liten stund.
-Me too, svarar jag och ler lite försiktigt.
-What's your name? Det kan ju vara ganska bra att veta det eftersom att man inte vet hur länge vi måste vara här inne.
-Kate, and yours? Svarar hon. Kate, vilket fint namn på en fin tjej. Och uppenbarligen är hon inte ett direkt fan av One Direction för då hade hon nog vetat mitt namn.
-I'm Zayn. And don't worry Kate, I'm sure that the police already have a plan how to fix this, säger jag. Jag sa det både för att lugna henne men också mig själv. Vad som helst kan ju hända och jag känner mig allt annat än lugn. Men av någon anledning känner jag mig ansvarig för att hålla Kate lugn, och det hjälper lite mot min egna panik. Jag måste även hålla koll på killarna, dom är mina bästa vänner och så länge jag finns här ska inget hända med dom. Jag vänder på huvudet för att se var dom är. Nästan två meter bakom mig ligger dom på en rad. Niall och Harry ser panikslagna ut, Louis blick är fokuserad på golvet (han vågar kanske inte titta upp i onödan) och Liams blick är full av oro. Jag mimar är ni okej till Liam och han nickar som svar. Jag ger dom andra några blickar också och sen vänder jag mig om igen och möts av de blåa ögonen.
-Okey, everyone move over and sit against the disk, säger den ena. Men ingen vågar röra på sig.
-MOVE IT! Skriker dom sen och riktade pistolerna mot oss. Alla rör sig försiktigt över till disken och sätter sig lutade mot den. Kate hamna längst ut, vilket också betyder närmast där rånarna står. Vilket inte känns helt bra. Jag hamna mittemellan Kate och Liam.
-All okey? Frågar jag honom igen.
-Yeah, think so, svarar han och jag hör hur orolig han är.
-No talking. Keep quiet! Säger ledaren. Sen ringde telefonen igen.
-What? Svarar dom. Deras ögon vidgas i förvåning över vad dom hör.
-What do you mean by that? Få sekunder senare lägger dom på och går fram till mannen som arbetar i affären.
-Does that tv work? Frågar dom och  pekar på tv:n som hänger i andra änden av rummet. Mannen nickar nervöst.
-Where is the remote?
-Behind the desk, svara han tyst. Dom sätter på tv:n och vi möts av bilder på oss själva. Tydligen har polisen fått reda på vem som är tagen gissla nu och går ut med det till allmänheten. Detta kommer mamma inte precis bli glad över.

Kapitel 3 :)
Förlåt för att det tog så lång tid att få upp detta kapitlet. Men vi går i nian och vi har jätte mycket nu så det är därför.
Hoppas ni tycker om detta kapitlet i alla fall <3
Kramar på er allihop <3

Kommentarer

  • Kåre säger:

    OMG jag måste få läsa mer det var jättebra!!!!!!!!!! Puss

    2013-05-04 | 11:35:32

Kommentera inlägget här: