directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Save you tonight-Kapitel 6

Kategori: Save you tonight

Previously:
-Here take my shirt and tie it around her wound so the bleeding stops, säger mannen och ger mig en tröja som jag försöker knyta runt såret på Kate. Hon tittar upp på mig och jag försöker le tillbaka till henne så att hon ska lugna ner sig men det är väldigt svårt att se henne så här. Jag har inte känt hennes så länge men nu känns det som att hon och jag har känt varandra i evighet. Plötsligt händer det något. Poliserna kommer in genom dörren och jag lyfter upp Kate i mina armar och stirrar bara på poliserna som tar fast rånarna.

Zayns perspektiv:
Jag sprang ut ur affären med Kate i famnen när poliserna hade tagit fast rånarna. Kates vän som hade varit på tv:n sprang fram till mig och hon började gråta direkt när hon såg Kate i mina armar.
-What the hell happened too her?!?
I heard a gun shoot inside!! Did she get shoot?!?!? Frågade hon hysteriskt.
-Calm down and call a ambulance I can explain later, sa jag till henne och hon plockade upp mobilen och ringde ambulannsen. Medan vi väntade på ambulansen så tog dom andra poliserna ut alla andra som varit där inne. Alla såg helt chockade ut när dom kom ut och när Louis kom ut så sprang alla hans systrar fram till honom och kramade om honom. Min mamma och mina tre systrar kom fram till mig.
-Are you hurt? Frågade min mamma mig.
-No, I'm not hurt mum, I'm okey but Kate is far from okey. And I hope that ambulance is coming soon, svarade jag min mamma som såg oroligt på mig. Efter någon sekund så kom ambulansen i en jätte fart fram till oss. Ambulans personalen tog Kate från min armar och Kates vän hoppade in i ambulansen och följde med henne till sjukhuset. När Kate hade åkt iväg så samlade polisen alla oss som varit inne i affären för att utreda precis vad som hade hänt där inne. Vi alla förklarade exakt vad som hade hänt ända från början. Fast det var jobbigt för alla att prata om det så fick vi fram allt som vi varit med om där inne som polisen ville veta. När polisen var klara så körde dom iväg och alla gick hem till sig själva. Jag och killarna och våra familjer gick alla hem till mitt hus som låg närmast.
 
Kates perspektiv:
Jag kände hur Zayn sprang ut med mig i armen. Det ända jag kunde tänka var om vi verkligen var ute ur butiken och var säkra. Jag kunde höra Emilies röst och hon pratade på hysteriskt med Zayn men det var det sista jag hörde innan det slockan för mig.
 
På sjukhuset:
Emilies perspektiv:
Kate var ute ur operationen och nu väntade jag bara på att hon skulle vakna. Doktorn sa att hon hade klarat operationen bra men att hon hade förlorat mycket blod och att hon hade blivit skjuten precis i muskeln vid axeln och det gör att hon måste ha mycket sjukgymnastik innan hon kan använda den som hon gjorde innan. Jag hade ringt Kates föräldrar och berättat vad som hade hänt och dom var på väg hit  från deras semester för dom hade fått tag på ett flyg som inte var fullbokat så nu kommer dom så fort dom kan.
-Hi Kate! The doctor said that you did great in the operation. And you parents are on their way, sa jag till henne men hon hade fortfarande inte öppnat sina ögon. Plötsligt ringde det i min mobil. Jag tog upp den ur fickan och svarade.
-Hello it's Emilie!
-Hi it's Zayn!
-Hi Zayn, what do you want?
-I want to know how Kate is doing.
-Kate is out of surgery and the doctor said that she did great but she lost a lot of blood. And now I just wait for her to wake up.
-Okey, but the doctors said that she is gonna be fine right?
-Yeah, she is gonna be fine but she need some physical therapy for her shoulder.
-Okey, thanks Emilie! Talk to you later, bye.
-Yeah, bye Zayn, sa jag och lade på.
När jad hade lagt på så sa någon:
-Who was that you talk to? Jag kände igen rösten direkt och vände mig om och såg att Kate hade vaknat.
-Hi Kate, sa jag glatt och satte mig på sängen och kramde om henne försiktigt.
-Hi Emilie! I've missed you, but who was it on the phone?!
-I've missed you too, so much. And to answer your question it was Zayn. He wanted to know how you were feeling.
-Oh, okey, sa hon och lade sig till rätta.
-I'm gonna tell the doctors that you are awake and you should take it easy.
-Yeah, I promise, svarade hon leende och jag gick ut ur rummet och letade efter doktorn.
 
Kates perspektiv:
Jag hörde hur någon öppnade dörren så jag vände huvudet mot dörren och såg att Zayn och Emilie kom in. Jag blev lite förvånad över att Zayn var här men jag log mot dom båda. I'm gonna leave you too alone. I need some coffe anyway, sa Emilie och gick ut ur rummet.
-Hi, how are you feeling? Frågade Zayn mig och satte sig på kanten på sängen.
-I'm feeling like I have been shoot, svarade jag och Zayn skrattade lite nätt.
-I can understand that, sa han.
Plötsligt öppnades dörren igen och först så kommer Emilie in igen men sen så ser jag fyra andra killar komma in och jag känner igen dom från affären. Det är Zayns bandmedlemmar.
-Hi Kate! Säger alla i kör.
-Hi... Säger jag lite försiktigt.
-We thought it was time that we intrudes us properly. So I'm Liam, säger den ena killen.
-I'm Niall, säger den ljushåriga killen.
-I'm Louis and I'm Harry, säger dom andra två killarna.
-Hi everyone, säger jag till alla leende.
-Hi veryone. You all need to go now because Kate needs to rest. But you all can come back later, kom plötsligt en sjuksköterska in och sa. Alla vände huvudena mot mig igen.
-Bye Kate! See you later! Sa alla i kör och jag började små skratta.

Kapitel 6!
Så vad tyckte ni om detta kapitlet?
Kommentera gärna. Kramar <3 

Kommentarer

  • Olivia Hellman säger:

    Grymt!! Er novell är ju jätte bra!! :) Meeer :)

    Svar: Tack så mycket ;)
    directionsnovel.blogg.se

    2013-06-17 | 17:42:26
    Bloggadress: http://novvelsoned.blogg.se/
  • Olivia Hellman säger:

    Visst vi kan göra ett länkbyte :) Ska bort nu så gör ett senare ikväll :) Hoppas att det är okej ;)

    Svar: Ja, det är lugnt :)Jag har lagt till dig nu
    Vad kul att vi kan hjälpa varandra :)
    directionsnovel.blogg.se

    2013-06-17 | 17:43:14
    Bloggadress: http://novvelsoned.blogg.se/

Kommentera inlägget här: