directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Save you tonight-Kapitel 10

Kategori: Save you tonight

Previously:
När filmen hade slutat märkte jag att Kate hade somnat och hon låg med huvudet mot min axel så jag vågade inte gå upp för jag ville inte att hon skulle vakna.Så jag tog försiktigt filten som låg bredvid mig på soffan och la den försiktigt över henne och sen stängde jag av tv:n med fjärrkontrollen och lutade huvudet bakåt och snart hade jag också somnat.

Kates perspektiv:
Jag vaknade av att någon rörde sig bredvid mig. Jag blev rädd men sen såg jag att det var Zayn. Jag måste ha somnat igår kväll när vi tittade på film. Jag lyfte försiktigt på filten och la den bredvid mig. Sen gick jag upp ur soffan och direkt till badrummet. Jag måste se helt hemsk ut. Jag tittade mig i spegeln och ja, jag såg helt hemsk ut. Mitt hår stod åt alla håll och kanter. Jag tog min borste och började borsta ut håret. När jag var klar med det så gick jag och bytte om. Det fick bli några myskläder idag. Så jag tog ut mina mjukisbyxor och ett linne som jag har haft hur länge som helst ur garderoben. När jag hade tagit på mig gick jag ut till vardagsrummet igen. Jag såg att Zayn fortfarande låg och sov i soffan så jag bestämde mig för att görs frukost. Det fick bli pannkakor idag. Så jag gick ut till mitt lilla kök och började göra smeten till pannkakorna.

Efter en stund så vara mina pannkakor klara. Jag blev faktiskt nöjd med dom. Jag la dom på en stor tallrik och satte dom på bordet som jag hade dukat. Sen skar jag upp lite fruktkuber till pannkakorna och satte på bordet. Nu var frukosten klar så jag gick till vardagsrummet igen och skulle väcka Zayn. När jag kom in så var han inte där.
-Zayn! Where are you? Ropade jag. Men jag fick inget svar så jag gick först till mitt sovrum men där var han inte. Sen gick jag till badrummet och knakade på dörren.
-Zayn, are you in here? Frågade jag.
-Yes, I'm here, hörde jag honom säga inifrån.
-Okey, I just wanted to say that breakfast is ready, so you can come to the kitchen when you're ready.
-Okey, thanks Kate, sa han och jag gick tillbaka till köket och satte mig ner vid bordet och började äta min frukost.

Zayns perspektiv:
När jag var klar i badrummet så gick jag in i köket och där satt Kate och åt pannkakor. Det såg jätte gott ut.
-Oh, pancakes!
-Yeah, I made some pancakes for us. Hope you like them. Jag satte mig ner mitt emot Kate och smakade på pannkakorna. Dom var helt underbara.
-They're absolutely lovely, sa jag till Kate
-Thanks, svarade hon och log lite lätt.
Vi satt där en liten stund i tystnad och åt. Efter en stund frågade jag Kate:
-So, did you have fun last night?
-Yeah, I had so much fun. Sorry that I fall asleep when we watch the movie, sa hon.
-Great, I had also really fun. It's okey, you are cute when you sleap, sa jag men när jag kom på vad jag hade sagt så blev jag helt röd i huvudet.
-Eh, thank you, sa hon lite generat.
-So, what are your plans for the day? Frågade jag henne.
-Hm, I don't know. Nothing, I think. Why?
-Maybe you want to do something today?
-Yeah, that would be fun.

Kates perspektiv:
Några timmar senare.

Jag och Zayn var på väg hem från vår dag inne i city. Vi hade fikat och gått runt och handlat lite. Det har varit en väldigt mysig dag. Zayn parkerade precis bilen vid min lägenhet och jag tog ut mina påsar och sen gick vi upp till min lägenhet.
När vi hade gått upp och tagit av oss våra jackor så gick jag in i sovrummet och lade alla påsarna på min säng och plockade upp alla mina saker och kläder som jag hade köpt. Plötsligt så står Zayn i dörröppningen.
-Hi, what are you doing?
-Hi, I'm just unpacking my stuff that I bought, svarar jag och hänger in mina nya kläder i garderoben. Zayn kommer mot mig och tar påsarna och går ut igen. Jag hör att han går till köket och slänger dom. Efter en liten stund kommer han in igen.
-Should we go to the living room? Frågade jag.
-Yes, svarar han och jag går mot dörren men då tar han plötsligt min hand och jag blir helt förvånad. Han lutar sig fram mot mig och plötsligt möts våra läppar.


Hej alla läsare!

Nu är äntligen kapitel 10. Hoppas ni gillar det. Kommentera gärna, vi älskar att höra era åsikter.

Kramar <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: