directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Kapitel 32 - Stole my heart

Kategori: Stole my heart

Previously:
Det måste ordna sig för annars kommer det bli pinsamt när vi alla träffas nästa gång, för hon är ju fortfarande våran vän och 2/5 av One Directions flickvänners bästa vän. Vi får väl helt enkelt hoppas på det bästa. Men om jag måste välja en sida att stå på så är det självklart Harrys, men då vet jag att Nath kommer stå på Liws sida. Bara inte något så simpelt som ett uppbrott mellan två vänner kommer komma mellan oss två. Men det kommer det nog inte för det vi har ser förbi såna grejer. Vi är starka tillsammans och jag hoppas verkligen att Liw inser att det är hon och Harry också när dom är tillsammans.

Oliwias perspektiv:
"Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more you open the door
And you're here in my heart
And my heart will go on and on
 
Love can touch us one time
And last for a lifetime
And never let go till we're gone"
 
Jag kommer på mig själv med att lyssna på sorglig musik. Jag måste verkligen sluta göra det, det hjälper inte precis mot "breakup depressionen". Ikväll ska jag hem till Nath och ha filmkväll med henne och Lilly. Jag ska ha med mig Ben & Jerry glass och läsk, Lilly har med sig chips och lösgodis och Nath står för mat och filmerna. Såna här kvällar är alltid något som kan få mig på andra tankar än Harry. Var jag än är och vad jag än gör så leder mina tankar alltid tillbaka till Harry.
 
I affären hittar jag precis det jag ville, Ben & Jerry med kladdkake bitar. Det är alla tres favorit smak.
Sen köper jag också två stora läsk, en sprite och en fanta exotic. Jag går direkt hem till Nath från affären. Två hårda knackningar på dörren är allt som krävs för att mina två speedade bästisar ska komma springandes för att öppna.
-Vad är det med er? Frågar jag roat.
-Vadå? Säger Lilly oförstående samtidigt som hon hoppar på stället.
-Alltså går ni på weed eller vad har ni ätit för ni är sjukt skumma, skrattar jag.
-Ja klart att vi har ätit weed…öhhh… vad tor du? Vi är bara glada och trötta, därav speedade, säger Nath.
Vi rusar upp till ovanvåningen och in på Naths rum där vi slänger oss pladask i sängen.
-Så vilken film ska vi börja med? Frågar jag. Vi tittar på varandra och ropar i kör.
-TWILIGHT!!
 
Harrys perspektiv:
-Just call her, säger Liam för nittonde gången. Killarna försöker komma på lösningar till Oliwia-situationen.
-But she doesn't want to talk to me, svarar jag ännu en gång.
-Because then she would have talked to me before, fortsätter jag. Det har gått fem dagar sedan jag pratade med Liw sist och det var då hon gjorde slut med mig. Jag undrar om
hon tänker på mig eller om jag bara är ett dåligt minne som hon försöker glömma bort.
-I don't think it's a goo…börjar jag men blir avbruten.
-But for gods sake Harry! Just call her! Pick up the damn phone and fix this thing! Ropar Zayn plötsligt.
-Okey, okey, chill out, säger jag och håller upp händerna som försvar. Jag reser mig upp och hör hur Zayn och Louis muttrar till varandra.
-Chill out, yeah you chill out yourself, muttrar Louis.
-Going around and being all sad and grumpy… chill out……in your dreams, säger Zayn tillbaka. Jag småskrattar lite och skakar på huvudet. Långsamt slår jag in Oliwias nummer. Det går fem signaler sen hör jag hur någon svarar och sen bråk i bakgrunden. Dom pratar svenska, antagligen Lilly och Nathalie som försöker få Liw att prata med mig.
-Okej…Ehhh hello Harry, säger hon sen tyst.
-Oh hi! I'm so happy to hear your voice again, babblar jag.
-So… what do you want? Säger hon. Klart att hon vet vad jag menar, hon vill väl bara inte ta upp det.
-Can't we just please try again? I can't live without you! Please, bönar jag henne.
-Harry, I don't believe it's gonna be any difference. Me and you wasn't meant to end up together. Later in life when you find your love of your life, you will thank me for this! Förklarar hon. Vad är det hon snackar om? Jag har aldrig känt som jag gör för henne för någon annan förut.
-But, försöker jag.
-No buts, avbryter hon.
-Okey, I'm gonna try to respect it. But can we at least be friends? Försöker jag en gång till. Jag hör hur hon suckar.
-Yeah, we can still be friends, säger hon sen.
-So…, vad ska jag säga nu???
-I need to go now, so bye, säger hon. Jag hinner inte ens svara förrän hon lägger på. Jag går tillbaka till killarna.
-And? Säger Niall.
-We are not getting back together, svarar jag besviket. Vi alla suckar.
 
Nathalies perspektiv:
-Vem är det? Frågat Lilly.
-Ehhh…öhhh, säger Liw bara. Jag tar telefonen från henne.
-DET ÄR HARRY! Utbrister jag.
-Svara, manar Lilly henne.
-Nä, jag vill inte, envisas Oliwia.
Jag trycker på den gröna luren.
-Nu är samtalet igång, skrattar jag ondskefullt.
-DU GJORDE VADÅ?!?! Skriker Liw.
-Bara prata med honom. Ni måste ju ändå prata förr eller senare, säger Lilly förståndigt.
-Okej…Ehhh hello Harry, säger hon försiktigt. Hon lämnar rummet och kommer tillbaka två minuter senare.
-Nu fortsätter vi titta på filmen, säger hon.
-Vad hände? Frågar jag.
-Inget! Sätt bara igång filmen igen, den bästa biten kommer nu, bortförklarar hon sig.
-Okej då, suckar Lilly, men sätter ändå igång filmen igen. Kvällen fortsätter utan att Oliwia säger något om vad som hände under samtalet.

Kapitel 32 ;)
Nu börjar denna novellen gå mot sitt slut. Det är bara 3 stycken kapitel kvar efter det här!!
Så vi hoppas att ni tycker om det här kapitlet :D
Kommentera gärna <3
Kramar <3

Kommentarer

  • Kåre säger:

    GRRRRRHHHHH!!!!
    Lite smått irriterad men det va bra!!
    Xx

    2013-03-13 | 16:33:46

Kommentera inlägget här: