directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Kapitel 31 - Stole my heart

Kategori: Stole my heart

Previously:
Nu innan studenten måste jag kämpa så att jag kommer in på universitetet. Det är tur att mamma och pappa är så pass stöttande som dom är för annars hade jag nog inte klarat av det, för naturvetenskapsprogrammet är ganska svårt. Oliwia och Nath är också stöttande med inte på samma sätt för dom går lättare linjer så dom har inte lika mycket läxor och press på sig som jag har! Jag kommer antagligen mest bara ha Liam och skolan på huvudet hela tiden! Jag känner på mig att detta året kommer bli krävande med samtidigt ett år som jag aldrig kommer glömma!

Fyra månader senare:
Lillys perspektiv:
Skolan är det fullt upp med hela tiden. Jag har massor av läxor och prov, men det är väl inte så konstigt jag går ju faktiskt naturvetenskapsprogrammet. Men kul är det i alla fall, jag lär mig en massa nya intressanta saker. Och det går bra för både Nathalie och Oliwia också i skolan. Fast Oliwia har varit nerstämd på sistone, varken jag eller Nathalie vet varför. Det började för tre veckor sedan, men hon vägrar att medge att något är fel. Fast hela den här nedstämdheten har gjort att hon är bättre i skolan än vad hon någonsin förut har varit. Om jag bara visste vad det är som tynger henne så skulle jag kunna hjälpa henne. Men hon vägrar berätta så då får man ju bara ta det som det är. Liam tar sig tid att prata med mig nästa varje dag. Jag vet hur oerhört upptagen han är nu ute på turnén, men ändå tar han sig tid att smsa, ringa eller Skypa med mig även om det bara är för någon minut. Det gör mig så glad! Att få höra hans röst får mig alltid på bättre humör. Aldrig har jag känt såhär förut, jag är kär. Alltså inte någon sån liten förälskelse utan riktig kärlek är det jag känner. Jag hoppas bara att han känner likadant, men det tror jag att han gör för annars hade jag nog märkt det. Precis nu vibrerar telefonen, jag har fått ett sms.
 
Från Liam <333
Hello beautiful!
I have some time now, wanna Skype?
Xx. your Liam ;)
 
Denna killen är ju bara för bra för att vara sann, tänker jag och knappar in ett snabbt svar och sen loggar jag in på Skype för att prata med min underbara pojkvän.
 
Ytterligare en månad senare:
Oliwias perspektiv:
Jag har inte pratat så mycket med Harry nu när han är på turné. Vi hinner inte prata med varandra pga av dom olika tidsskillnaderna  och ibland när vi har tid att prata så är Harry så trött att han håller på att somna. Så därför pratar vi inte lika mycket längre med varandra och det känns som att vi glider ifrån varandra. Nu är det bara en månad kvar på deras turné och jag har en dålig känsla att det inte kommer funka mellan mig och Harry.
 
En timme senare:
Jag bestämde mig för att ringa Harry så att vi kunde prata om den känslan jag hade. Jag tog upp telefonen ur min fika och slog numret till Harry. Efter några signaler så svarar han.
-Hi!
-Hi Harry, it's Liw.
-Hi Liw, what's up?
-We need to talk.
-Okey....
-So... I've been thinking and I don't think...
-Think what?!
-I don't think.... We can be together anymore. I... I mean we really haven't talked much in the past few month.
-Wait!! What?!
-I don't think we have time for each other anymore.
-But Liw!! We can make it work, I knew it. I love you Liw!
-I don't think so, I know I love you too  but I'm sorry!...
-Liw, wait....
Jag lade  på med gråten i halsen. Vad har gjort?! Åh nej, jag kommer inte klara det här!
Oliwia ta ett djupt andetag. Du vet att det är för det bästa. Jag lade mig ner i sängen under täcket och började gråta ännu mer. Efter en timme så vaknade jag upp. Jag hade råkat somna. Jag bestämde mig för att ringa Nath och berätta vad som hade hänt. Så jag tog fram mobilen och ringde Nath.
-Hej, det är Nathalie
-Hej, det är Liw.
-Hej! Vad är det? Du låter ledsen.
-Jag... Jag och Harry har gjort slut.
-Vad har ni gjort sa du?!
-Det funkade inte mellan oss längre. Jag hade en dålig magkänslan om min och Harrys förhållande. Och vi har knappt pratat med varandra under turnén.
-Okej.. Är det därför du har varit så nere dom senaste dagarna?
-Mm, det är det. Men Nath det känns som jag har gjort ett jätte stort misstag!
-Jag förstår dig. Jag vet inte vad jag hade gjort om jag och Niall hade gjort slut. Men om det inte kändes bra mellan er, så ska ni inte vara ihop längre. Det känner du ju själv.
-Mm, jag vet. Tack Nath, du får mig alltid att må bättre.
-Varsågod, vi hörs. Hej då!
-Hej då. Sa jag till henne och lade på luren. Jag mådde lite bättre nu, men det kändes fortfarande som att jag hade gjort ett jätte misstag.
 
Nialls perspektiv:
Vi sitter turné bussen och spelar FIFA när Harry kommer tillbaka från att ha tagit emot ett samtal. Han ser helt förstörd ut och nära till tårar när han tungt sätter sig bredvid Louis.
-Dude, what happened? Säger Liam oroligt.
-S-S-She broke up with me, stammar han fram.
-Oliwia? Säger Zayn förvånat.
-No it was  Dumbledore, of course it was Oliwia, säger Louis.
-Why? Frågar jag.
-She said that we almost haven't talked at all the past few months and that she didn't think it would work out, svarar Harry och brister ut k tårar.
-Can you call her and tell her that you love her and don't want to break up? Föreslår Liam.
-I told her that when she called but she said that it just wouldn't work. Then I said that I love her and she answered that she loves me too and then she hung up. I've tried to call her back but she isn't answering, berättar han långsamt.
-It's gonna work out, mate! You two can't live without each other. When you are together you are almost like glued together, säger Zayn lugnande.
-I-I just miss her all the time but I haven't had any time to call her lately and now she just breaking up with me, säger han och slänger argt en kudde mot väggen.
-I'm gonna go to bed, säger han sen frustrerat och reser sig och går iväg.
Han och Oliwia som passar så bra ihop! Det måste ordna sig för annars kommer det bli pinsamt när vi alla träffas nästa gång, för hon är ju fortfarande våran vän och 2/5 av One Directions flickvänners bästa vän. Vi får väl helt enkelt hoppas på det bästa. Men om jag måste välja en sida att stå på så är det självklart Harrys, men då vet jag att Nath kommer stå på Liws sida. Bara inte något så simpelt som ett uppbrott mellan två vänner kommer komma mellan oss två. Men det kommer det nog inte för det vi har ser förbi såna grejer. Vi är starka tillsammans och jag hoppas verkligen att Liw inser att det är hon och Harry också när dom är tillsammans.

Kapitel 31!!
Hoppas ni tycker om det. Kommentera gärna.
Vi vill ha feedback på det vi skriver.
Kramar <3

Kommentarer

  • kåre säger:

    Arrrrhh!! Vad tänkte ni?!
    Dem var ju meant to be! Ni måste fixa detta!!
    Annars va det jättebra!
    Xx

    2013-03-05 | 20:23:40

Kommentera inlägget här: