directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Save you tonight- Kapitel 7

Kategori: Save you tonight

Previously:
-We thought it was time that we intrudes us properly. So I'm Liam, säger den ena killen.
-I'm Niall, säger den ljushåriga killen.
-I'm Louis and I'm Harry, säger dom andra två killarna.
-Hi everyone, säger jag till alla leende.
-Hi veryone. You all need to go now because Kate needs to rest. But you all can come back later, kom plötsligt en sjuksköterska in och sa. Alla vände huvudena mot mig igen.
-Bye Kate! See you later! Sa alla i kör och jag började små skratta.
 
 
Kates perspektiv:
Efter en vecka under övervakning på sjukhuset så ska jag äntligen få åka hem. Zayn eller de andra killarna har inte varit och hälsat på sedan i måndags, vilket är fyra dagar sedan. Jag förstår Zayn, han vill väl inte umgås med vanliga, oviktiga personer när han kan vara med världskändisar och sånt. Han ville väl bara se om jag var okej och sen slippa all välgörenhet. Mamma och pappa kom hem från semestern ganska fort, dom borde vara här snart för att köra mig hem. Jag vill verkligen bara hem till mig säng just nu. 
-Hi honey! Ready to get home? Pappa kom gående mot mig. 
-Yeah, I want nothing else then going home! Svara jag med ett leende. 
-Then lets go home, sa pappa till mig med ett stort  leende.
När vi var ute ur sjukhuset log jag jätte stort. Det var så skönt att känna frisk luft igen istället för den skumma sjukhuslukten hela tiden. Jag hade min arm i ett bandage för att såret skulle läka fortare och för att jag inte skulle röra armen så mycket. Men doktorn hade sagt att jag bara behövde ha det i en vecka till så det var skönt. Det hade varit kul om Zayn och dom andra killarna hade varit här nu när jag skulle hem i och med att Emilie inte kunde vara här nu men hon skulle komma hem till mig senare. Men jag kan förstå att killarna inte vill hänga med mig. Men det hade varit skönt att ha dom här nu. Jag har ledigt från jobbet nu i och med att min arm måste läka tillräckligt innan jag börjar jobba igen. Så nu kan jag och Emilie ha många mysiga dagar tillsammans och det ser jag verkligen fram emot. 
 
Två timmar senare:
Emilies perspektiv:
Jag och Kate skulle ha en myskväll med massa olika filmer ikväll. Jag hade precis fixat alla filmer och tilltugget och nu var jag på väg hem till Kate. Det skulle bli så kul att se henne utanför sjukhuset. Jag hatar sjukhus och jag höll på att bli galen när inte Kate blev utskriven så det skulle bli skönt att se henne. Nu stod jag utanför hennes dörr och försökte få fram min arm från alla påsarna jag höll i för att kunna ringa på dörren. När jag hade lyckats att få fram armen kunde jag äntligen ringa på dörren. Efter några sekunder öppnades dörren och där stod Kate.
-Hi Emilie! Sa hon till mig med ett stort leende.
-Hi, can you help me with these? Sa jag och tittade ner på alla påsarna jag höll i.
-Yes, of course. But how much have you bought exactly? We are only two persons you now.
-I know, but I wanted it to be a perfect night with your best friend.
-Okey. Come in then.
-Thank you, sa jag och gick in och satte alla påsarna i Kates vardagsrum.
-Wish movies do you brought with you? Frågade Kate mig.
-I brought Dear John, Step up Revolution and Remember me.
-Great, I love all those movies.
-I know and that is why I brought them with me. You know,I know you pretty well Kate Leslie Wilson!
-I know you do, Emilie, sa hon och vi båda började skratta.
 
Några timmar senare:
Kates perspektiv:
Klockan var 24:00 och vi hade sett klart på alla filmerna. Nu skulle vi gå och lägga oss. Emilie skulle sova över här i natt och det skulle bli skönt att inte vara ensam efter allt som har hänt. 
-God night Emilie, sa jag gäspande.
-God night Kate, sa hon till mig och sen somnade vi.
 
På morgonen efter:
Jag vaknade av att min mobil burrade till. Jag vred på mig för att ta den och såg att det var en notis från Twitter. Jag la ner mobilen igen efter att jag tittat på klockan som var halv två. Jag hade sovit jätte länge idag. Jag märkte att Emilie inte låg kvar i sängen så jag tog på mig korta mjukis shorts och ett linne och gick ut i köket. På min kyl så såg jag en lapp där det stod: "God morning Kate. I am just getting us some breakfast, coming soon :)".
Okej, tänkte jag för mig själv och började ta fram tallrikar och glas till oss. Precis när jag hade dukat klart så ringde det på dörren. Det måste vara Emilie tänkte jag och öppnade dörren. När jag öppnade dörren så såg jag att det inte var Emelie utan det var Zayn. Vad gjorde han här?

Tack för ert tålamod, kära läsare!!
Nu är äntligen kapitel 7 upplagt, YAY!!!!!!
Hoppas ni gillar det, kommentera gärna!
Kramar<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: