directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Sotole my heart-Kapitel 12

Kategori: Stole my heart

Previously:
Strax har tjejerna gått igen och vi sätter oss tillrätta i soffan igen.
-You like her,huh! Konstaterar jag.
-Yeah, erkänner Niall.
-And you like Oliwia, riktar jag mot Harry.
-What? No, I don't, säger han flyktigt.
-You really think you can hide it from me? Then you're wrong! Säger jag till honom.
-Okey, I think she's cute and fun, säger han sen.
-Oh, Hazza and Nialler are in love, sjunger jag. Dom båda ger mig dödande blickar, men jag vet att det är sant.

Nathalies perspektiv:
Jag hade haft jätte kul med killarna igår. Fast dom kittlade mig så att jag höll på att dö. Efter att vi alla hade haft ett kittel krig, så blev vi alla jätte trötta. Jag och Niall somnade på soffan och när Lilly och Liw väckte mig så blev jag sur, bara för att jag hade haft det jätte mysigt i Nialls famn. Han är jätte snäll och extremt söt. Nu på morgonen så ska killarna på några intervjuer och några ikväll, men vi kunde ändå hänga med dom idag sa dom. I kväll så ska jag, Lilly och Liw gå på bio och sen äta på en restaurang. Det ska bli kul. Men nu på morgonkvisten så ska jag och tjejerna gå och shoppa lite och gå lite i centrum medan killarna har sina intervjuer.
 
Lillys perspektiv:
Liw och Nath tjatade på mig minst en kvart för att kunna övertala mig att hänga med och shoppa idag också. Så jag gick med på det bara för att dom skulle sluta tjata på mig, men det ska ändå bli kul att ha en liten shopping runda bara jag och tjejerna. För igår så kändes det tomt när vi shoppade utan Nath, så det ska ändå bli kul, fast shopping inte är min stora hobby.
 
När jag och tjejerna precis kommit ut från ännu en klädes affär så plingar det plötsligt till i min mobil, så jag tar upp den och när jag ser att det är ett sms från Liam så ler jag stort.
-Vad ler du så stort för? Frågar Oliwia mig.
-Jag fick ett sms från Liam, säger jag lite stolt.
-Okej, vad skrev han då? Fortsätter Oliwia.
-Han skrev:"Hi, beautiful
We are done with our interviews now, so would you and the girls like to hang out with us now?" svarar jag Oliwia
-Om du frågar mig så vill jag jätte gärna hänga med dom, och jag tror att Nath här också gärna vill hänga med dom, speciellt Niall, säger Oliwia lurigt.
-Ja, jag hade gärna velat göra något roligt med ALLA killarna, inte bara Niall, svarar Nath, med betoning på alla.
-Jaja, om du säger det så...Säger Oliwia lurigt. Jag börjar bara skratta när jag ser hur Nath reagerar på vad Oliwia precis sa. Hon har världens mördar blick.
-Kom nu tjejer, så går vi tillbaka till hotellet. Innan vi går så ska jag bara smsa Liam och skriva att vi möter dom på hotellet, säger jag till Nath och Liw. Jag tar upp mobilen igen och svarar på Liams sms:"Hi, we would love to hang out with you guys. Could we meet you at the hotel? See you soon. Love Lilly". Bara någon minut efter att jag skickat mitt sms, så får jag svar:"Yeah, we meet you guys at the hotel, see you soon ;)"
 
Oliwias perspektiv:
När vi komer in på hotellet, så ser vi killarna sitta i den stora soffan i lobbyn. Harry vänder sig om när vi kommer in och vinkar till oss. Lilly och Nath vinkar glatt och jag lyfter försiktigt handen och vinkar lite nätt och jag känner att jag blir röd i huvudet, så jag tittar snabbt ner i golvet. Killarna reser sig upp och går mot oss. Liam ger Lilly en kram när han kommer fram till henne och säger hej till oss andra.
-So what would you girls like to do? Frågar Harry oss.
-We can play a card game! Svarar jag.
-Yeah, what a great idea Oliwia! Säger alla till mig.
-Which card game should we play? Frågar Louis oss.
-I know! We could play skit gubbe, säger Nath.
-Yeah, that card game is so funny!! Svarar jag och Lilly
-Wait a second! What did you just said? Did you say shit gabbe?!? Frågar Niall Nathalie och vi tre utbrister i ett skrattanfall.
-What is so funny?? Frågar Niall.
-The way you said it!!! It sounded so funny!! Svarar Nathalie mellan skratten.
-Okey, maybe it sounded a little funny, but that is just because I can't talk Swedish! So I have an explanation! Säger Niall till sitt försvar.
-Okey, come on guys so we can play this game, säger Louis och börjar gå till hissarna. Alla följer efter honom och vi åker upp till killarnas våning och går in till Niall, Harry och Louis rum.
 
Zayns perspektiv:
När tjejerna för minst trettionde gången har förklarat för oss hur spelet gick till så har vi äntligen börjat spela och det är faktiskt väldigt roligt, precis som Oliwia och Lilly sa. När vi precis har börjat på den fjärde spelomgången så ringer min mobil. Jag tar upp den ur fickan och ser att det är Perrie som ringer.
-Excuse me guys, but I have to take this. Can you play this round without me? Säger jag.
-Of course Zayn, you can join in the next round! Säger Liam till mig.
-Thanks, säger jag och går in i ett av killarnas rum och svarar i telefonen.
 
Liams perspektiv:
Vi har spelat kort med tjejerna nästan hela eftermiddagen. Nu är klockan 16.45 och Paul kom precis in och sa till oss att vi var tvugna att säga hej då till tjejerna för att vi skulle åka till några intervjuer nu på kvällen. Så vi sa hej då till dom och åkte sedan ner till lobbyn och åkte iväg till intervjuerna för några svenska radiostationer.

Här har ni kapitel 12 av Stole my heart ;)
Vad tycker ni om novellen så här långt?
Kommentera :)
Stora Kramar Xx

Kommentarer

  • Kåre säger:

    Strålande bra som alltid
    Det är jätte bra , längtar efter fortsättningen..;)

    Svar: Tack så mycket ;)
    Fortsättningen kommer snart.
    directionsnovel.blogg.se

    2012-12-01 | 19:41:59

Kommentera inlägget här: