directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-Kapitel 13

Kategori: Stole my heart

Previously:
Nu är klockan 16.45 och Paul kom precis in och sa till oss att vi var tvugna att säga hej då till tjejerna för att vi skulle åka till några intervjuer nu på kvällen. Så vi sa hej då till dom och åkte sedan ner till lobbyn och åkte iväg till intervjuerna för några svenska radiostationer.

Lillys perspektiv:
(Party rock spelas högt som ringsignal på mobilen)
Jag sätter mig långsamt upp och tar mobilen och tittar vem det är. Jag spricker upp i ett stort leende när jag ser att det är Liam som ringer.
-Hi, Liam, svarar jag glatt.
-"Hi, did I wake you?" Frågar han.
-Yeah, kind of, but it´s okey. What´s up? Säger jag.
-"We are free today, so we wonder if you would like to go bowling with us?!" Frågar han mig.
-Sounds fun, svarar jag.
-"Okey, meet us in the lobby 12:00", säger han.
-Okey, bye! Säger jag och lägger på.
-Vad sa han? Vad sa han? Vad sa han? Utropar Oliwia.
-Ta det lugnt! Han undrade bara om vi ville spela bowling med dom idag, säger jag till Oliwia.
-Men håll tyst, jag har inte vaknat än, klagar Nathalie.
-Okej Nath, men vi ska möta dom kl.12:00 i lobbyn, säger jag.
-Vad är klockan då? Frågar Nath.
-11:15, svarar jag lugnt.
-OMG, jag måste duscha! Skriker Nath och springer till badrummet.
-Och vad ska jag ha på mig?! Skriker Oliwia och springer till resväskan.
-Okej, men om ni vill något så sover jag i 10 minuter till, skrattar jag. När vi alla är klara så tar vi hissen ner till lobbyn. När vi går ur hissen så ser vi killarna stå i lobbyn och när dom ser oss så vinkar dom alla och ler stort.
-Hi girls! Ready for some bowling? Säger Louis glatt.
-Hi, yes we are ready! Säge jag.
-Prepare yourself because you all are going to lose. Because you are looking at the winner right now! Säger Harry övertygande.
-Yeah, right...If you say so...Säger Liw till Harry som ger henne en konstig blick tillbaka.
-Okey, come on let´s go bowling! Säger Niall till oss alla och vi går ut från hotellet.
 
Nathalies perspektiv:
Efter någon timme har vi hunnit spela två omgånger bowling och Harry van den första och Oliwia den andra. Jag blev förvånad när Oliwia van, jag trodde inte hon var så duktig på bowling. När jag sa det till henne så sa hon:"Du vet man har skills" och då började jag bara skratta.
 
Vi han precis börja spela tredje omgången bowling när plötsligt Niall säger:
-I´m hungry!!
-You´re always hungry, säger Zayn till honom och då börjar alla skratta.
-What?! I´m a grown up man, I need my food! Alright? Säger Niall till sitt försvar.
-Okey Niall, let´s go eat then! Säger Louis och vi alla går till bowlingens restaurang och hittar ett bord för åtta personer och sätter oss ner. När vi alla har beställt vad vi ska äta så börjar vi prata om massa saker och vi har väldigt roligt.
 
Nialls perspektiv:
Nu är klockan 15:30 och vi har precis kommit ut från restaurangen. Nu ska ja göra det!
-Ehh, Nathalie? Säger jag nervöst.
-Yes, Niall? Svarar hon.
-I wonder if you would like to take a walk with me? Frågar jag.
-Yeah, sounds fun, svarar hon.
Nathalie säger något till tjejerna på svenska och dom börjar göra puss ljud. Då hytter Nathalie med fingret mot dom och dom slutar.
-Shall we? Säger hon och vänder sig till mig. Jag nickar som svar. Jag ger killarna en snab blick och skrattar. Zayn och Liam står och formar hjärtan med händerna, Harry ger mig en flörtig blick och Louis viftar med händerna i luften och mimar "Go Niall". Jag skakar bara på huvudet åt dom.
 
Först gick vi en bit under tystnad, men plötsligt tog Nathalie ordet.
-Did you want anything special or did you just wanna take a walk? Frågar hon.
-Well...ehh...I wanted to take a walk with you because I kind of like you...a lot, svarar jag generat och kollar ner på mina fötter. Nathalie stannar och tittar förvånat på mig.
-You...you like me?!? Säger hon.
-Yeah, a lot, upprepar jag. Först är hon tyst och ser ut att tänka för fullt men sen säger hon:
-Wow, well I kind of like you a lot to. Det kändes som en tyngd lyftes från mina axlar. Hon gillar mig också! Bästa dagen någonsin! Självsäkert tog jag ett stadigt tag om hennes hand och ler stort åt henne. Hon ler tillbaka och kramar om min hand. Oh, det leendet. Japp det är officiellt jag är kär!
 
Liams perspektiv:
Strax efter att Nathalie och Niall hade gått gick även jag och Lilly iväg själva. Jag vill ju spendera lite tid själv med min flickvän. Flickvän, det låter så bra i mina öron! Lilly är min flickvän och inget kan förstöra detta för mig.
-What are you thinking of? Frågar Lilly nyfiket.
-Nothing special, ljuger jag och känner hur jag blir lite röd i huvudet.
-Okey, if you say so, svarar hon. Vi satte oss på en bänk i parken vi gick i. Jag ser Lilly i ögonen och kysser henne mjukt. Jag vet inte hur länge vi sitter i parken men timmarna går, men vi sitter kvar på bänken och pratar, myser och kysser varandra lite.
 
Väl tillbaka på hotellet går vi till mitt och Zayns rum för att titta på film. I mitten på andra filmen somnar Lilly i min famn och jag somnar själv med ett leende på läpparna.
 
Oliwias perspektiv:
Jag, Louis, Zayn och Harry hade haft skit kul resten av dagen. Även om dom andra fyra hade lämnat oss så hade vi fortsatt ha en oerhört trevlig dag. Till min egen förvåning tappade jag inte självförtroendet eller freaka out, Lilly skulle vara stolt över mig!
 
Klockan hade hunnit bli mycket och jag gick tillbaka till mitt och tjejernas rum. Jag öppnar dörren och ser att Nathalie och Niall sitter och gullar i soffan. Tyst stänger jag dörren och går upp till Harry, Liam och Louis rum igen. Jag knackar på dörren och Harry öppnar dörren med ett leende.
-Miss me already? Skrattar han.
-No, but Nath and Niall are in our room and are all cute, so I don´t wanna be there then, so can I maybe sleep here tonight instead? Frågar jag blygt. Harrys leende blir ännu större.
-Of course you can! Säger han och släpper in mig.
-Hey Louis? Liw is sleeping here tonight because the N:s are in her room, ropar han till Louis.
-Okey! Ropar Louis tillbaka.
 
Efter ett tag går Zayn till sitt rum för att sova men även han är strax tillbaka.
-Liam and Lilly are sleeping in there so I have to sleep here! Säger han och slänger sig i soffan.
-Don´t you mean the L:s?! Säger Louis stolt.
-Seriously! The L:s and the N:s? Skrattar jag.
-Yeah, that´s right! Now we can have a sleepover party! Skriker Louis och börjar göra någon sorts seger dans. Kort sagt ska det här bli skit kul!

Här är kapitel 13
Hoppas ni tycker om det Xx
Kommentera ;)

Kommentarer

  • Kåre säger:

    Jag älskade det !!

    2012-12-04 | 21:27:48

Kommentera inlägget här: