directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart- Kapitel 14

Kategori: Stole my heart

Previously:
Efter ett tag går Zayn till sitt rum för att sova men även han är strax tillbaka.
-Liam and Lilly are sleeping in there so I have to sleep here! Säger han och slänger sig i soffan.
-Don´t you mean the L:s?! Säger Louis stolt.
-Seriously! The L:s and the N:s? Skrattar jag.
-Yeah, that´s right! Now we can have a sleepover party! Skriker Louis och börjar göra någon sorts seger dans. Kort sagt ska det här bli skit kul!

Nathalies perspektiv:
Jag och Niall hade haft det jätte mysigt igår kväll. Vi hade tittat på film hur länge som helst och sen hade vi pratat om allt mellan himmel och jord. Klockan är nu 11:00 och jag vaknade precis. Niall ligger och sover fortfarande. Han ser jätte söt ut där han ligger i min och Lillys säng. Plötsligt ringer min mobil och jag hoppar till av ljudet. Jag tar mobilen snabbt, för att inte väcka Niall och jag tittar vem det är. Det är mamma som ringer. Det känns som jätte längesedan jag pratade med min familj.
-Hej mamma! Svarar jag glatt och går in på toaletten för att inte störa Niall.
-"Hej gumman! Hur är det?"
-Det är jätte bra, hur är det där hemma då? Hur mår min lillebror?
-"Det är bara bra här hemma. Din lillebror mår fint, men han saknar dig. Han kommer här! Vill du prata med honom?"
-Ja, det är klart jag vill! Jag hör i mobilen hur mamma ger telefonen till min lillebror.
-"Hej Nath, hur är det?"
-Hejsan lillbrosan! Det är bara bra. Jag hörde att du saknade mig.
-"Mm, det gör jag"
-Jag saknar dig också, men jag kommer snart hem vänta du bara så är jag snart hemma hos dig igen!
-"Okej, hej då Nath!"
-Hej då brorsan, hälsa mamma och pappa från mig. Vi ses snart. Sa jag sen lade jag på. Jag gick ut från toaletten och ser att Niall är vaken.
-Good morning!  Have you sleep well? I hope I didn't wake you?! Säger jag.
-Good morning! Yes I've slept well and no, you didn't wake me! Svarar han.
-Good, säger jag.
What should we do today? Frågar han mig.
-I don't know. Not much, I just want to relax and have it nice with you, säger jag lite generat.
-That sounds great! I'm totally up for it, but tonight I was thinking that you and me could go watch a movie or something? Säger han.
-Yeah, that sounds lovely! Svara jag och då ler Niall stort.
-But first we need to eat. I'm starving here, säger Niall och jag börjar skratta.
-What?! Frågar han.
-Nothing! Get dressed and then we go down to the restaurant and eat. I'm promise. Säger jag och Niall går in på toaletten och gör sig i ordning.
Vad söt han är! Jag kan inte sluta titta och tänka på honom, tänker jag men mina tankar avbryts när Niall kommer ut från toaletten och säger:
-Let's go then! Sen går vi ut från rummet och tar hissen ner till restaurangen.
 
Nialls perspektiv:
Jag och Nath har precis ätit frukost och vi är på väg till mitt, Harry och Louis rum.  Jag öppnar dörren och det första jag ser är ett ända stort kaos. Det ligger kuddar överallt och mitt i kaoset vid soffan ligger Zayn och sover.
-What have happened here? Frågar Nath mig.
-I have no idea! It seems like they've had a party last night. And what does Zayn doing here? Säger jag förvånat. Plötsligt hoppar Louis fram.
-Hello buddies! Säger han.
-Hi, what happened here last night? Frågar jag Louis.
-We had a little slumber party! Svarar Louis glatt.
-A little party?!?! There are things all over the floor! Säger jag till Louis.
-Okey, maybe a big party, svarar Louis.
-And what does Zayn doing here? Frågar Nath Louis.
-Yesterday after we had watched movies Zayn walk to his and Liam's room, but after a few minutes he was back because Lilly and Liam feel asleep at their room so he slept here last night because he didn't want to disturb them. Förklarar Louis.
-Okey, but where are Liw? Frågar Nath.
-She is here, she also slept here last night because she didn't want to disturb you to. Säger Louis och jag ser hur Nath blir röd i huvudet.
-Okey, but can we come in? Frågar Nath.
-Of course, come in. Nath I think Oliwia is awake if you want to talk to her! Säger Louis.
-Thanks Lou, svarar hon och går och letar efter Oliwia. Jag och Louis går bort mot Zayn för att väcka honom. Louis räknar tyst till tre och sen skriker vi " Det brinner" jätte högt i hans öra och han hoppar minst en meter upp i luften och tittar snabbt omkring sig. När han ser att det var vi tittar han surt på oss och lägger kudden över huvudet. Jag och Louis börjar skratta så mycket att det gör ont i magen.
 
Liams perspektiv:
Jag och Lilly tittade på film till sent på kvällen, så det är tur att vi är lediga idag också. Lilly sover fortfarande så jag reser mig försiktig upp ur sängen och går till toaletten och tar en snabb dusch och borstar tänderna. När jag kommer tillbaka in i sovrummet så sträcker jag mig fram och pussar försiktigt Lilly på pannan så att hon vaknar.
-God morning beautiful! Säger jag.
-God morning, säger hon.
-What time is it? Frågar hon mig.
-12:00 I think, svarar jag henne.
-Oh, so much! How long have you been up? Säger hon.
-I think I have been up for like 10 minutes or something, svarar jag och skrattar lite.
-Okey, then we both are sleepyheads, säger hon glatt.
-Yeah, I guess we are. But I think you have to get dressed now, so we can go and eat somewhere. Because the breakfast closed two hours ago, so we need to go and eat somewhere in the city, säger jag till Lilly.
-Oh, okey. Give me 15 minutes and I be ready, I promise, säger hon till mig och ger mig en stor kram och en puss på kinden.
 
Oliwias perspektiv:
Som jag redan hade förutspått så blev kvällen jätte rolig. Vid typ tolv tiden så gick vi alla och lade oss. Jag blev först lite nervös för jag visste inte riktigt var jag skulle sova. För Zayn skulle sova i soffan och Louis och Harry i sina sängar. Så jag tänkte först att jag kunde ligga nere på golvet på en massa kuddar vid teven. Så jag började lägga massa kuddar där. Men efter att jag hade gjort det så frågar Harry mig plötsligt vad jag höll på med så jag berättade varför och då sa han att jag inte skulle sova där utan att jag fick lov att sova i hans säng med honom om jag ville.
-Vaaa?!?! Gjorde han? Vad gulligt! Utbrister plötsligt Nathalie när jag berättat som händelsen för henne.
-Jag vet, men du ska bara veta hur röd jag blev i huvudet och hur jag stammade när jag skulle svara, svarade jag.
-Men jag sa att det kunde jag väl göra, så vi gick och lade oss. Först så kunde jag inte sova för jag skakade i hela kroppen och dessutom sov Harry utan tröja, så det gjorde inte precis saken lättare, berättade jag för Nathalie.
-Men du klarade det, jag är stolt över dig Liw, säger Nath och skrattar.
-Ja, jag gjorde väl det. Men nog om mig jag vill höra om din och Nialls natt ihop, säger jag förväntansfullt.
-Det är väl inget att säga om den precis, säger Nath och blir jätte röd i huvudet.
-Okej, men varför blir du så röd i huvudet då? Säger jag retsamt.
-Okej, du får väl som du vill då! Vi hade det jätte mysigt jag gillar verkligen Niall, han är så snäll och extremt söt, berättar hon.
-Vad gulligt, säger jag.
-Och vet du! Ikväll ska vi gå på bio, säger Nath stolt.
-Ska ni? Vad kul, svarar jag glatt.
 
På kvällen, samma dag.
Nialls perspektiv:
Om fem minuter så ska jag hämta Nath. Jag är nervös fast vi bara ska gå på bio. Skärp dig nu Niall, tänker jag och säger hej då till Louis och Harry och går mot hissen. Jag knakar försiktigt på dörren till tjejernas rum och Nath öppnar.
-Hi! Säger hon glatt.
-Hi! Are you ready to leave? Frågar jag.
-Yes I'm ready. Bye girls see you later, säger hon och stänger dörren.
Vi åker hissen ner till lobbyn och går in i taxin som ska ta oss till bion.
 
Nathalies perspektiv:
Filmens efter texter rullar på bioduken och jag och Niall reser oss försiktig upp och börjar gå mot utgången.
-That was a great movie, säger jag till Niall.
-Yes, it was, säger han.
Vi går ut och går in i en taxi som vi har beställt. När vi är framme vid hotellet så går vi mot hissarna och åker upp till min våning. Vi går tyst bredvid varandra mot mitt och tjejernas rum.
-Good night Niall, säger jag.
-Good night Nath, säger han till mig och jag vänder mig mot dörren för att öppna den. Men plötsligt tar Niall min hand och jag vänder mig om och då pussar han mig rakt på munnen.

Kapitel 14!!!
Ledsen att det tog sån tid för oss att lägga upp det, men vi har mycket i skolan nu innan jullovet.
Hoppas ni gillar det! Kramar<3

Kommentarer

  • Kåre säger:

    Detta kapitlet var underbart!!!!!

    2012-12-10 | 13:47:39

Kommentera inlägget här: