directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-Kapitel 16

Kategori: Stole my heart

Previously:
-How do you know it was Oliwia I was talking about, säger Harry mystiskt.
-Do you think we are stupid or something? We have seen all the looks, svarar jag listigt.
-Okey! I don't know when, but soon and when the right moment comes, säger han tillslut.
Denna resan till Stockholm verkar bara bli bättre och bättre för varje dag som går.

Oliwas perspektiv:
Vi tjejer är på ett litet café och äter middag. Killarna har fullt upp även idag, men hinner kanske träffas ikväll. Jag har inte hört något från Harry sedan vi träffades och han har inte på något sätt visat att det var mig han berättade om på intervjun igår. Tjejerna fortsätter säga att det är mig han pratade om men jag tror inte riktigt på dom. Lilly och Nath babblar om någon ny film som snart ska komma ut med Zac Efron i huvudrollen. Zac Efron är Nathalies favorit skådespelare.
 
Vi hade hunnit hänga med killarna typ två timmar nu på kvällen. Men klockan var nu mycket och det är dags att gå till sängs. Vi kramar om alla och när jag kramar om Harry viskar han i mitt öra:
-Good night wonderful, viskar han.
Jag fnittrar och rodnar lite smått.
-Good night handsome, viskar jag  tillbaka och hans leende blir ännu större. Tjejerna och jag går under tystnad bort till hissen, men så fort hissdörrarna stängs börjar jag hoppa och halv skrika.
-OMG OMG OMG!!
-Vad? Frågar Nath nyfiket.
-Ni har nog rätt att Harry pratade om mig på intervjun! Han sa good night wonderful till mig och han sa att tjejen han hade något på gång med var wonderful, så han menar nog mig då!! Fortsätter jag skrika och nu hoppar Nath också. Lilly ser bara oerhört självbelåten ut och jag hör henne tyst säga, vad var det jag sa!
Jag är bara så lycklig att jag skulle kunna spricka. Hur ska jag nu kunna somna sen?
 
Nästa dag:
Oliwias perspektiv:
Mmmmm, det är sjukt gått med latte! Jag och Nath hade tagit vars en choklad latte och Lilly tog en vanilj latte. Egentligen hade vi sagt att vi bara skulle ta en promenad eftersom vi inte har kunnat träna nu när vi inte är hemma, men sen hitta vi ett ställe där det sålde latte och vi var tugna att köpa vars en.
-Hahahahahahaha, jag och Lilly skrattar högt och roat åt en historia Nath berättar. Men mitt skratt dör snabbt ut när jag ser en bild i en tidning som låg i ett tidningsstånd. Jag känner tårarna bildas och hur fler och fler börjar rinna nerför kinderna.
 
Nathalies perspektiv:
-Men vad är det Oliwia? Utbrister Lilly plötsligt. Jag vänder mig till Oliwia och hon gråter. Hon står helt stilla, med blicken fäst på en tidning och tårarna rinner nerför kinderna på henne. Det verkar som om Lilly förstår vad som är fel och går bort till tidningsståndet. Snabbt köper hon en av tidningarna. Oliwia har nu satt sig på en bänk med ansiktet i händerna. Lilly läser högt ur artikeln:
"Häromdagen nämnde Harry Styles, 18 i internationella pojkbandet One Direction, att han har något på gång med en tjej. Han nämnde att hon var "wonderful". Och nu har han setts med modellen Emma Ostilly. Kommer det bli något mellan den sjungande flicktjusaren och hans så kallade flamma!"
När Lilly läst klart börjar Oliwia gråta ännu mer.
-Liw, ta det lugnt! Vi måste reda ut det här. Vi går och pratar med Harry och frågar om det, säger Lilly lugnt.
-Nej, aldrig i livet att jag pratar med honom igen, svarar Oliwia med gråten i halsen.
-Okej då, men vi går tillbaka till hotellet så du kan tvätta bort din mascara som du har över hela ansiktet, säger Lilly. Sen reser vi oss upp och går tillbaka till hotellet.
 
Lillys perspektiv:
När vi var tillbaka på hotellet så tog vi hissen upp till vår våning och när vi kom ut fårn hissen så såg jag Harry borta i korridoren. Jag vände mig om för att se om Liw och Nath också märkt honom och det hade dom. Harry vinkade glatt till oss och jag reste handen och vinkade lite tillbaka.
-Vad håller du på med? Utbrister Nath.
-Vadå? Jag vinkar bara till Harry för att han vinkade till oss! Svarar jag.
-Men hallå Lilly har du glömt bort vad du läste i en tidning för några minuter sedan? Frågar Nath mig.
-Nej det har jag inte men gör det att det är förbjudet att hälsa på honom? Svarar jag.
-Nej, men kom så går vi, säger Nath och börjar gå mot vårt rum.
 
Nathalies perspektiv:
Jag börjar gå mot vårt rum och Liw och Lilly följer efter mig. När vi börjar närma oss Harry så börjar Liw gå fortare för att gå förbi Harry så fort som möjligt. Jag ökar också farten. Harry försöker stoppa Liw men hon bara går fort förbi honom och jag ser att hennes tårar rinner ner för hennes kinder. Jag ökar också farten och går förbi honom.
 
Harrys perspektiv:
Jag hade varit vid tjejernas rum och knakat på dörren för vi hade fått en liten paus, så jag ville hälsa på Oliwia. Men dom var inte i deras rum så jag började gå mot hissen för att åka ner. Långt borta i korridoren ser jag tjejerna och jag vinkar glatt mot dom. Lilly reser handen försiktigt och vinkar mot mig, men Nath drar ner hennes hand och jag förstår inte varför. Dom börjar gå mot mig. När Liw kommer mot mig så försöker jag stoppa henne men hon går bara förbi mig och det gör Nath också. Jag föstår ingenting. Lilly kommer mot mig och jag frågar henne:
-What´s with Liw and Nath?
-Don´t you know that? Frågar hon mig.
-No, I don´t know what I´ve done, säger jag.
-Okey, but...I should go know, the girls are waiting for me, säger hon och går snabbt iväg.
-Wait! Säger jag men hon har redan gått. Jag tänker på vad jag kan ha gjort mot Oliwia men jag kommer inte på något fel jag kan ha gjort mot henne. Jag tar hissen ner och i lobbyn står Louis och väntar på mig.
-How did it go? Frågar Louis.
-They weren´t in their room, but when I was just about to walk to the elevator I saw them. But Nath and Liw just walk passed me and  when I asked Lilly what had happened she just said she had to go back to the girls. So you could say that it didn´t get that well as I planed and I have no idea what I´ve done, förklarar jag för Louis.
-Oh okey, but you see we solves this, säger Louis till mig. Jag ler mot honom men jag är inte så säker på att detta kommer lösa sig för att jag har ingen aning vad jag gjort mot dom.

Kapitel 16 :)
Vad tycker ni?
Kommentera.
Snart är det jul så God Jul på er allihop Xx 

Kommentarer

  • Kåre säger:

    Oh Gud vad spännande!!!
    God jul till er med!!

    2012-12-16 | 19:04:29

Kommentera inlägget här: