directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-Kapitel 17

Kategori: Stole my heart

Previously:
So you could say that it didn´t get that well as I planed and I have no idea what I´ve done, förklarar jag för Louis.
-Oh okey, but you see we solves this, säger Louis till mig. Jag ler mot honom men jag är inte så säker på att detta kommer lösa sig för att jag har ingen aning vad jag gjort mot dom.

Lillys perspektiv:
Oliwia är fortfarande jäkligt förbannad på Harry. Det är nog inte något som kommer lösas så lätt. Men jag ska försöka fixa det så gott jag kan, eftersom jag inte tror på det som stod i artikeln. Liw och Nath sover fortfarande så jag smyger ut och åker upp till killarnas våning. Bestämt knakar jag på Harrys dörr. Strax öppnar Louis dörren och utan inbjudning går jag in. Till min förvåning är alla killarna där. Liam kommer fram till mig och ger mig en puss.
-I need to talk to you Harry! Säger jag.
-Ehh...Okey, svarar han osäkert.
Jag tar fram tidningen och läser högt för dom. För varje mening jag läser märker jag hur alla blir mer och mer förvånade och förbannade.
-And that´s why Oliwia is pissed at you! Avslutar jag.
-WHAT?! She believed it? Utbrister han.
-Oh, yes she did, svarar jag.
-Oh no, what should we do now? Frågar Harry oroande.
-I don´t know! Svarar jag.
-I think I have an idea! Utbrister plötsligt Louis.
-Great, let´s hear it! Säger Harry.
-Okey, so I was thinking that we could buy all the magazines so nobody could read the article, förklarar Louis.
-Seriously Lou! Säger Harry.
-Okey, someone who has a different idea? Frågar jag.
-Maybe we could call Paul and ask him what we should do? Maybe he have an idea? Säger Niall.
-Yeah, that´s a great idea Niall, säger jag.
-I call him, ropar Harry som redan är inne i sitt rum för att ta sin mobil och ringa Paul. Efter några minuter kommer Harry ut igen.
-What did Paul said? Frågar Liam.
-He said that he could call to the magazines and ask them if they could take away the article or if they could in the next number of the magazine write something about the article that it wasn´t true or something like that. And he said that he also could call all the stores and say that they should take away all the magazines with that article, förklarar Harry för oss.
-Hey, that´s almost what I said before! Utropar Louis.
-No, it wasn´t, säger Liam trött och jag stryker honom över ryggen med handen.
-I said that we should buy all the magazines and now they probaly gonna take away all the magazines, försvarar Louis sig.
-Yeah whatever, suckar Liam.
-Tired? Viskar jag till honom. Han nickar som svar, sjunker ner i soffan och lutar sen huvudet mot min axel. Jag pussar honom i pannan.
-Yo Liam! Isn´t it supposed to be the other way around? Skrattar Niall.
-Hey! Sometimes guys need a shoulder to lean on, it´s not always just the girls who does that! Säger jag försvarande. Niall håller upp händerna som försvar och ursäktar sig. Själv nickar jag nöjt och Liam skrattar och kysser mig.
 
Oliwias perspektiv:
Lilly har varit borta länge nu. Hon skrev att hon bara skulle ner till lobbyn, men hon har varit borta i nästan 40 minuter nu. Jag har suttit i sängen hela dagen och jag tänker inte gå härifrån heller! Lilly kommer in genom dörren.
-Var har du varit? Frågar jag misstänksamt.
-Nere i lobbyn, svarar hon enkelt och jag kan se att hon inte säger hela sanningen. Det verkar Nathalie också göra.
-Du har umgåtts med fienderna, utbrister jag irriterat.
-Nä, jag har umgåtts med min pojkvän, säger hon lite smått sårat.
-Oh, förlåt! Jag tänkte inte på det, klart att du får träffa din pojkvän! Säger jag ursäktande och kramar om henne.
-Detta ska ju inte gå ut över er två! Det är ju liksom era pojkvänner, fortsätter jag, denna gången riktat mot både Lilly och Nath.
 
Harrys perspektiv:
Jag kan verkligen inte förstå att Oliwia tror på dom dumma ryktena! Det är ju självklart att det inte är sant. Jag är så upprörd just nu.
-Bro, chill out! It´s gonna be fine, säger Zayn uppmuntrande.
-Thanks man, but she is really pissed and she won´t talk to me! I don´t know what to do, säger jag uppgivet och rycker irriterat på axlarna.
-Of course she´s gonna forgive you. How can she not? You are like one of the nicest guys I know, lägger Liam till.
.-Yeah! Why don´t you go down and try to talk to her? Frågar Louis.
-Because she will just slam the door in my face, säger jag och jag vet att det är sant.
-Just try! Uppmanar killarna och Niall schasar ut mig ut hotellrummet.
-And don´t come back before you have at least tried to talk to her, säger han innan han stänger dörren. Tveksamt åker jag ner till tjejernas våning och knackar försiktigt på deras dörr. Det är som tur Lilly som öppnar.
-What are you doing here? Viskar hon till mig.
-I want to speak to Oliwia, säger jag bestämt. Precis när jag säger det kommer Oliwia fram till dörröppningen, hon tar bara en snabb titt på mig och slänger sen igen dörren. Jag hör hur hon och Lilly högljutt pratar med varandra och till min förvåning öppnas dörren igen. Det är Lilly som öppnar och sen puttar hon ut Oliwia.
-I´m not gonna open the door until you two have talked! Säger hon och hytter med fingret till Oliwia, sen smäller hon igen dörren.
-Hi, säger jag lågt till Oliwia. Hon säger inget utan tittar bara sårat på mig. Åhhh, vad ska jag säga?

Kapitel 17 ;D
Vad spännande!!! Vad tror ni händer?
Kommentera gärna vad ni tycker
Kramar Xx

Kommentarer

  • Kåre säger:

    Det var sjukt bra som alltid
    Det är mycket spännande del 18 !!
    Längtar....

    2012-12-19 | 16:31:35
  • Kåre säger:

    Det var sjukt bra som alltid
    Det är mycket spännande del 18 !!
    Längtar....

    2012-12-19 | 16:31:36

Kommentera inlägget här: