directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-Kapitel 18

Kategori: Stole my heart

Previously:
-I´m not gonna open the door until you two have talked! Säger hon och hytter med fingret till Oliwia, sen smäller hon igen dörren.
-Hi, säger jag lågt till Oliwia. Hon säger inget utan tittar bara sårat på mig. Åhhh, vad ska jag säga?

Harrys perspektiv:
Oliwia ger mig en otroligt sårad blick och sätter sig sen på korridor golvet lutad mot väggen.
-Please talk to me, säger jag. Hon ger mig nu en mördande blick.
-Just one word please, bedjar jag.
-Idiot, snäser hon.
-Listen to me, säger jag.
-Why should I? Frågar hon.
-Please, just listen to what I have to say, säger jag igen. Det ser ut som om hon tvekar och har en diskussion med sig själv i huvudet men till sist svarar hon.
-Fine!
-Thank you, säger jag först och sen börjar jag berätta.
-I dated Emma Ostilly for about one month and it was seven months ago. I haven´t seen her since we ended it with each other. And that wonderful girl I like is you and only you. I´ve liked you since I saw you for the first time in the elevator. You are special, you are always happy and right now I would give anything for one of your beautiful smiles, please you have to belive me! I´m telling the truth, förklarar jag. Oliwias ögon översvämmas med tårar. Hon öppnar munnen för att säga något men stänger den igen.
-Please forgive me because I want to ask you out on a date, lägger jag till. Nu ställer sig Oliwia upp och börjar gå fram och tillbaka framför mig. Det verkar pågå en inre strid i hennes hjärna. Jag ställer mig också upp och följer henne med blicken. Tillslut står jag inte ut längre! Jag tar tag i hennes axlar och stannar henne precis framför mig.
-Please!?! ber jag en sista gång. Hon ser mig i ögonen. Och äntligen nickar hon och helt spontant kysser jag henne. Först tittar hon förskräkt på mig, men sen ler hon.
-So...are you free tomorrow night for a date? Frågar jag. Hon skrattar nöjt.
-Yes I am, svarar hon. Så bra, jag klarade det! Oliwia kan äntligen bli min!
 
Nialls perspektiv:
Jag loggar in på Skype och ser att Greg är inne. Jag ringer upp honom och snart dyker hans huvud upp på skärmen.
-Hey little brother, hälsar han och vinkar.
-Hi Greg, svarar jag och vinkar tillbaka. Det är alltid kul att prata med familjen när jag är bortrest.
-Mum, Niall´s on Skype, ropar Greg och snart dyker även mammas ansikte upp framför mig.
-Hi mum! How are you? Frågar jag.
-Yeah yeah I´m good! But tell me the good stuff, you have a girlfriend! Utropar mamma glatt.
-Yeah, kind of, säger jag.
-Tell me about her and you know that I have to meet her right?
-Easy said, she´s amazing. Mum I know, säger jag.
-Is she hot? Frågar Greg och mamma slår till honom lätt på armen.
-Yeah, she´s the most beautiful girl ever, except you mum, berättar jag.
-Show me a picture, säger Greg utmanande. Jag tar upp mobilen och visar en bild på Nath.
-Hot! Säger Greg med eftertryck och mamma slår till honom igen.
-Aw, when can I meet her? Frågar mamma igen.
-I can see if we can Skype tomorrow all of us, säger jag och jag ser hur mamma får ett stort leende på läpparna.
 
Zayns perspektiv:
Nu satt vi alla i soffan och tittade på svensk tv, vi förstår ingenting. Vi väntar spänt på att Harry ska komma tillbaka. Han har nu varit borta i 30 minuter.
-Do you think she kill him? Frågar Niall oss precis som om det är en vanlig fråga.
-Let´s hope not, then we need a new band member, svarar jag och skrattar. Precis då öppnas dörren och Harry stiger in.
-How did it go? Frågar Liam Harry när han kommit in och satt sig i soffan med oss andra.
-She forgave me and we are going out on a date tomorrow night, so it went well, svarar han lite stolt.
-Go Harry, Go Harry, I knew it, I knew it, sjunger Louis högt och glatt och samtidigt springer han runt i rummet och gör en sorts seger dans.
-Okay, okay Louis we get it, säger Liam och skrattar högt som vi andra.
-So Harry, where are you taking her on your date? Frågar jag.
-I don´t know, I was thinking maybe a movie and a dinner, svarar han.
-Yeah, that will be good, säger jag till honom och då börjar han le stort.
Kapitel 18 :)
Vad tycker ni??
Kommentera gärna
Stora julkramar till er alla Xx

Kommentarer

  • Kåre säger:

    Va skönt att det löste sig och nu är jag spänd inför dejten och det var som vanligt jätte bra kramar på er

    2012-12-22 | 21:59:24

Kommentera inlägget här: