directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-Kapitel 1

Kategori: Stole my heart

Nathalies perspektiv:

Jag vaknar av att väckarklockan ringer och för en gångs skull är jag inte trött på morgonen. Eftersom idag ska jag och mina två bästa kompisar  till stockholm. Jag går ner till köket och äter frukost ensamm, för att kolckan bara är 07.00 och det är sommarlov. Väl tillbaka på mitt rum tar jag på mig dagens outfit som är: jeans-shorts, vitt linne och en ljusblå hoddie. Jag orkar inte göra något speciellt med mitt hår så jag sätter bara upp det i en slarvig knut och jag drar snabbt på lite mascara. Nu är klockan 07.45 och Lilly och Oliwia ska vara här om 5 minuter.  Jag går ner med mina väskor till hallen och ser att mamma och pappa sitter i köket och äter frukost. Min lillebror sover, men han bryr sig inte om att säga hej då till mig. Jag tar på mig mina converse och säger hej då till mamma och pappa och går ut genom dörren när en silvrig volvo stannar utanför huset. I bilen sitter Lilly och Oliwia med minst lika stora leende som mitt.

-God morgon Nathalie, säger Oliwias mamma Kristine till mig.

-God morgon, säger jag till alla tre.

 

Oliwias perspektiv:

Klockan är nu 08.30 och vi sitter redo för avfärd mot Stockholm. Tåget kör när som helst. Jag går in på min favorit One Direction blogg och ger ifrån mig ett stort skrik. Nathalie och Lilly tittar förskräckt på mig.

-Vad är det? Utbrister Lilly oroligt.

-ONE DIRECTION KOMMER TILL STOCKHOLM IMORGON!!!!!! Halv skriker jag.

-Du skrämde fan livet ur mig Oliwia, säger Lilly argt och himlar med ögonen.

-Samtidigt som oss? Frågar Nathalie och jag nickar hysteriskt.

Sen återgår dom till vad dom gjorde innan mitt utbrott. Lilly fortsätter med att läsa Hunger spelen och Nathalie pluggar in hörlurarna igen och lutar sig tillbaka. Jag däremot har blivit speedad och läser allt som går att hitta om One Directions Stockholms resa. 

Ungefär fyra timmar senare sitter vi i en taxi på väg till vårt hotell. Vi ska bo på det fyrstjärninga hotellet Riddargatan som ligger på östermalm. Våra föräldrar betalade hotellet men vi fick fixa fickpengarna själva. Jag och Nathalie sålde kvällsposten i några månader och Lilly jobbade helger på ett cafe hemma i Malmö. Så nu har vi mycket pengar till allt möjligt som finns i Stockholm.

 

Lillys perspektiv:

Vi hade precis checkat in och jag och tjejerna var spända på att få se vårt rum. Vi ska bo på sjunde våningen, så vi åker hissen upp med våra välpackade väskor. Jag tar hand om nyckeln för det är jag som har mest koll på saker och ting, så jag tar fram nyckeln och öppnar dörren till vårt hotellrum. I vårt rum finns det en dubbelsäng och en enkelsäng.

-Pax för denna, skriker Oliwia och slänger sig i enkelsängen.

Nathalie och jag tittar på varandra och rycker på axlarna. Vi sätter bara in väskorna sen ser vi oss omkring på hotellet och här på östermalm.

När vi kommer tillbaka till hotellet är klockan 21.00 och alla är trötta efter den långa resan så vi bestämmer oss för att lägga oss tidigt idag.

 

Här kom första kapitlet av Stole my heart. Kommentera gärna så att vi får lite feedback. Hoppas ni gillar det! Kramar

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Låter bra! Fortsätt skriva

    2012-11-01 | 14:51:24
  • Anonym säger:

    Jätte bra skrivit!
    Fortsätt skriva
    Ni är bäst <3

    2012-11-03 | 11:14:17

Kommentera inlägget här: