directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-Kapitel 10

Kategori: Stole my heart

Previously:
Konversationen flyter på ganska bra och vi har en oerhört vild diskussion om just elefanter. Kvällen kom och vi blev tillslut tvugna att säga godnatt.

Nathalies perspektiv:
Vi hade haft en jätte rolig dag med killarna igår och nu är Liam och Lilly ihop!! Jag kan inte förstå det!
Jag och tjejerna sitter på vårt rum. Vi har precis vaknat och klockan är 10:00. Vi har sovit länge idag.
-Tjejer, vad tyckte ni om dagen med killarna igår? Frågar Oliwia.
-Den var helt fantastisk, säger Lilly drömmande.
-Ja, det kan jag förstå att du tyckte, du och Liam är ihop nu! Hur känns det? Frågar jag.
-Det känns helt underbart, jag tycker verkligen om honom. Han är så snäll och fantastisk, säger Lilly.
-Glöm inte, han är snygg också! Säger Oliwia och vi alla börjar skratta!
-Ja, han är ju inte ful, säger Lilly skrattande.
-Men hör ni tjejer, det bästa var nog när du Nathalie råkade putta till Niall i bakhuvudet, så han fick glass i hela ansiktet! Säger Oliwa och börjar skratta.
-Ja, det var roligt men det var skit pinsamt! Jag vet inte hur många gånger jag sa förlåt, jag skämdes så!
Svarade jag.
-Jag tror han tyckte det var roligt, det tyckte i alla fall Louis, han skrattade jätte mycket, säger Oliwia.
-Jo jag vet, han gjorde det ännu mer pinsamt för mig! Svarar jag.
-Tjejer glöm nu det där, säger Lilly
-Okej, säger jag och Liw samtidigt.
-Ska vi gå ner och äta frukost? Frågar Lilly oss.
-Jajamensan, säger vi och går och tar på oss. Sen går vi till hissen och åker ner till restaurangen.
 
Nialls perspektiv:
Det är morgon och jag och killarna har precis kommit upp till mitt, Harry och Louis rum efter att ha varit och ätit frukost i restaurangen. Vi fick gå upp tidigt för om några timmar ska vi iväg till studion igen och spela in några låtar till vårt album. Vi jobbar hårt för att ge ut vårt debut album till våra fans. Fast vi jobbar så hårt så är det ändå så kul.
 
Jag och killarna går in i bilen som ska köra oss till studion.
-Guys, are you ready to record some more songs today? Frågar Paul oss.
-Of course, we are always ready. Especial me, because I was born ready if you didn't knew that! Säger Louis och fast alla är trötta så börjar alla skratta och vi börjar vakna upp. Plötsligt hör vi på radion att vår låt what makes you beautiful börjar spelas och vi alla skriker till Paul att höja musiken. Han höjer musiken och vi alla börjar sjunga.
 
Harrys perspektiv:
Efter några minuters bilresa är vi framme vid studion. Vi går in och sätter oss i studion. Dom som jobbar med oss frågade oss om vi hade några idéer till någon text och vi alla skakade på huvudet men Liam han tog sin väska och letade efter något. Han tog fram en papperslapp ur väskan och sa:
-I think I have some idea to a lyric.
-Great, let's hear it, säger våra producenter.
-It's not long and I don't have music to the lyrics, säger Liam.
-Come on, just read it for us, säger Louis och Niall förväntansfullt.
-Okay, here it comes,  The light shines it's getting hot on my shoulders, I don't mind,
This time it doesn't matter
Cause your friends,
They look good, but you look better.
Don't you know all night I've been waiting for a girl like you to come around, round, round?
-Wow, that's great Liam, säger vår producent.
-And I think I have some music that could fit very well with that lyric, lade han till.
-That was a really great lyric, where did you get the inspiration from? Frågar jag.
-Did you maybe get the inspiration from some girl called Lilly?! Säger Louis retfullt.
-No, I didn't, svarar Liam men vi alla ser hur generad han blir och då förstår vi alla var han fick inspirationen ifrån.
 
Niall perspektiv:
Efter många timmars hårt arbete i studion idag har vi skrivit och spelat in två nya låtar och dom fick heta Stole my heart och I want. Men nu är vi alla trötta och vill bara tillbaka till hotellet. När vi kommit tillbaka till våra rum så sätter sig jag, Harry och Louis i soffan och sätter på tv:n och Liam och Zayn gick till sitt rum.
Plötsligt knakar det på dörren och jag reser mig upp går bort till dörren för att öppna den.
 
Nathalies perspektiv:
Lilly och Liw är ute på stan och handlar "kläder". Men jag vet att dom är ute och handlar present till mig eftersom jag snart fyller år, så därför fick jag inte följa med. Jag sitter på vårt rum och bläddrar bland kanalerna på tv:n. Men efter ett tag blir jag uttråkad, så jag bestämmer mig för att åka upp en våning på hotellet och knaka på hos Niall och dom andra killarna. Jag går mot deras dörr och hoppas på att dom är där. Jag knakar tre knackningar på dörren och inifrån rummet hör jag steg närma sig dörren och snart öppnas dörren och Niall står framför mig och ler stort.

Här har ni kapitel 10 av Stole my heart. Xx
Vad tycker ni?
Många Kramar <3

Kommentarer

  • Kåre säger:

    Jätte bra som vanligt !!!
    Väntar på kapitel 11 !!
    <3<3

    2012-11-29 | 16:24:36

Kommentera inlägget här: