directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-Kapitel 3

Kategori: Stole my heart

Previously:
Jag trycker på hissknappen och bara några sekunder senare kommer hissen.Vi går in i hissen samtidigt som vi livligt disskuterar den bästa restaurangen att äta på. Jag höjer blicken och ser vilka dom andra i hissen är.
.

Lilly perspektiv:

-Jorden anropar Liw, säger jag. Oliwia tittar på mig och Nathalie med ögon stora som golfbollar.

-SER NI INTE VILKA SOM STÅR BAKOM OSS!!!!! utbrister Oliwia samtidigt som hon försöker så diskret som möjligt vicka på huvudet bakåt. När Nathalie ser vem det är förstoras även hennes ögon. Aha, nu förstår jag varför Oliwia hyperventilerar, det är One Direction som står i hissen. Plötsligt frågar killen som jag tror heter Liam vad det är med Oliwia. Både Oliwia och Nathalie spärar upp ögonen ännu mer  och Oliwia hyperventilerar mer och mer , för att dom pratar med oss. det är bara jag som har talförmågan kvar så jag säger:

-I don’t really know, she got dropped when she was little. Oliwia slår till mig på armen.

-Så kan du ju inte säga till mina idoler, viskar hon till mig. Killarna verkar tycka det var kul, för alla börjar skratta. Hissen stannar i lobbyn och dörrarna öppnas. Jag måste dra med mig tjejerna för att dom ska kunna röra på sig. Nathalie går ut efter att jag har dragit lite i henne, men Oliwia är lite svårare att få med sig. Jag lyfter upp henne på ryggen och går iväg. Bakom mig hör jag hur killarna skrattar. Plötsligt kommer dom upp jämte oss igen.

-Where are you going? Frågar Niall.

-To eat, svarar jag.

-So are we. Do you want to eat with us? Frågar Louis oss. Jag kollar på tjejerna. Oliwia nickar hysteriskt och Nathalie säger ja.

-Okey, säger jag sen.

-Great! Where? Frågar Zayn. Nu tar Nathalie ordet.

-I know a place, säger hon och tar tätten. Efter några minuter står vi utanför en pizzeria. Vi tittar frågande på killarna och dom nickar.

 

Nialls perpektiv:

Vi går in på pizzerian och tar ett bord för åtta. Tjejerna sätter sig på ena kanten och vi fyller på. Jag hamnar bredvid den söta tjejen med det kastanje bruna håret.

-So.... what´s your names? Frågar Liam.

-Oliwia, säger den blonda.

-Lilly, säger den som pratade med oss i hissen.

-Nathalie, säger den söta. Vi börjar presentera oss också men då avbryter Oliwia oss.

-We know your names already, säger hon. Servitrisen kommer och vi beställer vars en pizza. Resten av kvällen pratar vi om lite allt möjligt. På vägen till hotellet pratar både Zayn och Louis med sina flickvänner i telefon. Liam och Lilly går bredvid varandra och pratar och Oliwia och Harry gör samma sak. Det märks att killarna börjar gilla tjejerna. Jag går och pratar med Nathalie och jag får en bra känsla av att prata med henne. Hon är så snäll, rolig och söt.

 

Zayns  perspektiv:

Vi går in i hissen och åker upp till tjejernas våning där dom ska gå till sitt rum. Liam får Lillys nummer innan tjejerna går och vi åker upp till vår våning och går in till våra sviter. När jag och Liam kommer in på vårt rum så konstaterar jag med en retlig ton:

-You got her number!

-So? Säger Liam, men jag kan se att han blir generad. Han får en menande blick tillbaka.

-WHAT!?!? Utbrister han.

-You like her! Retas jag.

-I don’t even know her yet säger han.

-But you think she’s cuuute sjunger jag.

-Shut up Zayn!!!! Fräser han irriterat. Jag tystnar men fortsätter att nynna på but you think she’s cuuute, tills han slänger en kudde i huvudet på mig.

 

Lillys perspektiv:

Oliwia hade faktiskt till min stora förvåning hållit sig hyfsat lugn under middagen med one direction. Jag stänger dörren till vårt rum och då börjar Oliwia skrika.

-OMG, OMG,OMG!!! VET NI VAD VI PRECIS GJORDE?!?! Skriker hon.

-Jag visste att det var för bra för att vara sant, säger jag till Natahlie som skakar på huvudet.

Oliwia och Nathalie pratar i mun på varandra om killarna, medans jag bara står och tittar på dom. Plötsligt vänder sig båda två till mig och sen kom frågorna.

-Så Liam fick ditt nummer? Gillar du honom? Nathalie tror du att han gillar henne? Vad tror du Lilly?

Jag springer in på toa och låser dörren. Jag hör hur dom viskar utanför.

-Hon måste komma ut någon gång, viskar Nathalie.

-Hon måste gilla honom annars hade hon inte sprungit in på toan, viskar Oliwia tillbaka. Sen hör jag inte mer. ”Jag kan inte gilla Liam, jag känner honom inte ens. Föresten är han världskänd och han kan få vilken tjej som helst, så varför skulle han då välja mig. Men han är ju väldigt sött.”


Här har ni kapitel 3 av Stole my heart. Hoppas ni gillar det <3 Kommentera gärna ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: