directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-Kapitel 4

Kategori: Stole my heart

Previously:
 ”Jag kan inte gilla Liam, jag känner honom inte ens. Föresten är han världskänd och han kan få vilken tjej som helst, så varför skulle han då välja mig. Men han är ju väldigt sött.”

Nathalies perspektiv:
(Högljud låt spelas som ringsignal på Lillys mobil)
-Aaaaaa stäng av, stäng av, stäng av, skriker Oliwia klagandes.
-Jaja chilla, säger Lilly trött.
-Hallå? Fortsätter hon. Samtalet är kort och hon låter oerhört glad när hon pratar. När hon lägger på ler hon stort och reser sig ur sängen.
-Vem var det? Frågar jag.
-Liam, vi ska träffa killarna till frukost om 20 minuter och sen ska vi hänga med dom på stan idag för dom är lediga idag, svarar hon glatt. Oliwia som i stort sätt hade somnat om igen springer plötsligt ur sin säng och börjar leta genom sin ena väska!
-Vad ska jag ha på mig? Klagar hon och slänger kläder vilt omkring sig. Både jag och Lilly skrattar åt henne, men hjälper henne sen med att välja vad hon ska ha på sig. Det blev ett par vita shorts, en grön t-shirt och ett par vita converse. 15 minuter senare så står vi i hissen på väg ner till restaurangen för att äta en god frukost buffé. Liam och Zayn var redan där och hade tagit ett långbord till oss alla.
-Good morning, säger Liam. Han ler mot oss men man ser att han mest bara tittar på Lilly.
 
Harrys perspektiv:
-Come on Harry, we are late, ropar Niall på mig från hallen. En sista titt i spegeln och sen gick jag ut till Niall och Louis som otåligt väntar på mig.
-Finally, I'm REALLY hungry, utropade Niall lyckligt.
-How long can it take for a dude to get done?! Säger Louis.
-Sorry, svarar jag ursäktande.
 
Vi kom ner och de andra hade redan börjat äta.
-Sorry for starting without you but you took really long time, säger Nathalie.
-Harrys fault, anklagar Louis. Oliwia skrattade åt något som Lilly sa till henne på svenska och hon såg riktigt söt ut när hennes smilgropar syntes. Fokus Harry, stirra inte
 
Lillys perspektiv:
Alla utom Niall och Nathalie hade ätit upp.
-So girls, how did you get to know eatch other? Frågar Liam. Jag tittar på Nathalie och Oliwia och vi börjar skratta.
-What's so funny? Frågar Harry nyfiket och tittar på oss.
-We got to know eatch other in a weird way, skrattar Oliwia fram.
-Tell us, please säger Louis.
-Du får berätta det Lilly, säger Nathalie.
-Okey, Oliwia and I have been neighbors since we wear like four years old. We grow up together and have always been best friends, but we didn't get to know Nathalie until we wear 14 years old. My little sister and her little brother wear dating and then her brother hurt my sisters feelings. So I wear this close, berättar jag och håller upp ett litet avstånd mellan tummen och pekfingret, to punch him in his face but Nathalie stopped me. Instead of punching him, Nathalie and I yelled at him for 20 minutes. After that we three started to hang out together and now we are best friends! Avslutar jag berättelsen och skrattar åt minnena.
 
Louis perspektiv:
Hela dagen hängde vi i centrum. Vi shoppade, snackade, åt och hade jätte trevligt. Nu är klockan 21.30 och jag och killarna ska upp tidigt för att vara i studion nästan hela morgondagen. Hissen stannar på tjejernas våning, dom säger hejdå och går ut. Men precis innan hissdörrarna stängs sätter Liam för handen så dörrarna öppnas igen. Tjejerna tittar frågande på oss när Liam tar till ord.
-Lilly, can I talk to you.....alone? säger han.

Förlåt för att vi inte har uppdaterat så bra, men vi har haft mycket med skolan. Men här kommer i alla fall
kapitel 4 av Stole my heart. Hope you like it :) x
Kommentera gärna vi vill höra era tankar. Kram <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: