directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-Kapitel 5

Kategori: Stole my heart

Previously:
Men precis innan hissdörrarna stängs sätter Liam för handen så dörrarna öppnas igen. Tjejerna tittar frågande på oss när Liam tar till ord.
-Lilly, can I talk to you.....alone? säger han.

Lillys perspektiv:
Jag känner hur alla tittar på mig när jag går med Liam till andra sidan korridoren. Nath och Liw ger mig menade blickar och stänger sen dörren till vårt rum.
-So....what´s up? frågar jag nervöst. Han tittar besvärat ner på sina fötter.
-Ehhh...what are you doing tomorrow night? frågar han. Bjöd han precis ut mig?!?!?!
 
Liams perspektiv:
Sa jag verkligen precis det där? Tänk så säger hon nä! Så pinsamt det blir då! Jag har inte varit ute med någon sen jag och Danielle gjorde slut för fyra månader sëdan. Först ser Lilly förvånad ut, men sen spricker hon upp i ett stort leende.
-Nothing planed, svarar hon.
-Do you want to go out with me? mumlar jag.
-I would love to, säger hon glatt och all nervositet försvinner.
-Good, I pick you up at seven? säger jag och tittar in i hennes gröna ögon.
-Great, säger hon och ger mig en varm kram. Jag följer henne till tjejernas hotellrum och går sen upp till min och Zayns svit. Det är inte till min förvåning att alla sitter där inne och väntar på mig.
-So....? frågar Niall.
-We´re going out tomorrow night, säger jag. Killarna ger ifrån sig glädje utrop och kastar sig över mig.
 
Oliwias perspektiv:
Dörren öppnas och Lilly kommer in med världens största leende på läpparna.
-Vad hände? säger jag och Nath i mun på varandra.
-Jag och Liam ska på dejt i morgon, säger Lilly. I några minuter står vi alla och hoppar av lycka. När vi slutat börjar vi diskutera outfits. Tillslut bestämmer vi att gå och handla kläder till henne i morgon.
 
Nästa morgon- Oliwias perspektiv:
-Oh, denna klänningen är jätte söt, säger jag. Nath och Lilly granskar klänningen noggrant.
-Men gå och pröva den då, utropar Nath. Några minuter senare kommer Lilly ut ur provrummet med klänningen på sig.
-Wow, gud vad fin du blev, säger Nath glatt.
-Jag köper denna, säger Lilly nöjt och går in i provrummet igen.
 
Liams perspektiv:
-Yeah, she likes you, instämmer Louis.
-Really? frågar jag nervöst.
-Yes of course, why would she go out with you if she didn´t like you? säger Zayn. Jag har varit nervös hela dagen och nu är det bara några minuter tills jag ska hämta henne.
-Time to go, säger jag och lämnar sviten. Jag åker ner till hennes våning och går bort till hennes hotellrum.
Tre nervösa knackningar placerar jag på dörren. Inifrån hör jag röster och dörren öppnas försiktigt. Framför mig står Lilly och ser helt underbar ut. Hon avfyrar ett stot leende mot mig.
-Hi, säger hon blygt.
-Hi, ready to go? ler jag tillbaka.
-Yes, säger och stänger dörren och tillsammans går vi mot hissen.

Så vad tror ni händer på kvällen? Blir dejten lyckad? Hoppas ni gillar detta kapitlet, för det gör verkligen vi! :)
Snälla kommentera era tankar om kapitlet. Kramar<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: