directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-Kapitel 6

Kategori: Stole my heart

Previously:
Tre nervösa knackningar placerar jag på dörren. Inifrån hör jag röster och dörren öppnas försiktigt. Framför mig står Lilly och ser helt underbar ut. Hon avfyrar ett stot leende mot mig.
-Hi, säger hon blygt.
-Hi, ready to go? ler jag tillbaka.
-Yes, säger och stänger dörren och tillsammans går vi mot hissen.

Lillys perspektiv:
Jag och Liam står och väntar på att hissen ska komma, ingen av oss säger någonting. Plötsligt kommer hissen och vi går in och trycker på knappen till lobbyn. När dörrarna öppnas så går vi ut ur hissen.
-So where are we going, frågar jag.
-That´s a secret! You will see! säger han.
-Okey, säger jag, men egentligen vill jag bara vetavar vi ska någonstan. Utanför hotellet så står det en taxi.
-Come Lilly, we´re gonna take this cab, säger Liam till mig. Jag förljer med Liam till taxin och vi sätter oss i den. Liam säger namnet på gatan till chaffören och antar att det är dit vi ska.
 
Liams perspektiv:
Jag och Lilly sätter oss i taxin och jag säger namnet på gatan dit vi ska till chaffören. Han nickar och börjar köra. Jag tittar på Lilly, som tittar ut genom fönstret. Hon är så vacker. Plötsligt tittar hon på mig och ler. Jag känner hur jag blir nervös och tittar ner i mitt knä. Efter några minuter är vi framme vid gatan där restaurngen som vi ska gå på ligger. Jag betalar mannen som kört oss och tackar. Jag och Lilly går ut ur taxin.
-Come we´re going this way, säger jag och börjar gå mot restaurangen med Lilly vid min sida.
 
Lillys perspektiv:
Liam stannar vid en italiensk restaurang.
-Here it is, säger han. Vi går in.
-I have booked a table for two, säger Liam till kyparen.
-In which name? frågar kyparen Liam.
-Liam Payne, säger Liam.
-Okey, this way, säger kyparen till oss och följer oss långt in i restaurangen till ett bord som är avskilt från resten av borden.
-Your menu, säger kyparen till oss och ger oss vars en meny.
-Thanks, säger Liam och tar emot våra menyer. Kyparen går iväg till några andra gäster.
-What do you want to order? frågar Liam mig.
-I don´t really know, I think I would like pasta carbonara. What do you want? svarar jag.
-I think I take that too, säger Liam.
-Great, säger jag. Kyparen kommer och tar emot våra beställningar. När vi ätit upp så kallar Liam på kyparen och betalar vår nota. Vi reser oss upp och skulle precis gå när Liam plötsligt tar min hand. Jag känner hur jag blir rödare och rödare om kinderna, men jag tar ändå Liams hand och vi går ut ur restaurangen hand i hand.
 
Liams perspektiv:
När vi är tillbaka på hotellet så tar vi hissen upp till Lillys våning.
-I had a really great time tonight, säger Lilly till mig.
-Me too, säger jag. Dörrarna öppnas och vi är uppe på Lillys våning. Jag följer henne till hennes rum. När vi är framme vid hennes rum så vänder sig Lilly till mig.
-Goodnight Liam, see you tomorrow, säger hon. Jag tittar in i hennes fina gröna ögon och ler. Jag ger henne en puss på kinden, säger god natt och går tillbaka till hissen.

Vi är verkligen jätte ledsna för dålig uppdatering, men här har ni ett nytt kapitel och så ska vi lägga upp nästa så fort som möjligt!
Hoppas ni tycker om det :) Kramar<3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: