directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-Kapitel 7

Kategori: Stole my heart

Previously:
Dörrarna öppnas och vi är uppe på Lillys våning. Jag följer henne till hennes rum. När vi är framme vid hennes rum så vänder sig Lilly till mig.
-Goodnight Liam, see you tomorrow, säger hon. Jag tittar in i hennes fina gröna ögon och ler. Jag ger henne en puss på kinden, säger god natt och går tillbaka till hissen.

   
 
Lillys perspektiv:
OMG han pussade mig! Bara en puss på kinden men ändå. Långsamt öppnar jag dörren till rummet. På dubbelsängen sitter Nath och Liw och tittar spänt på mig.
-Nå? Säger Nath.
-Vi hade det jätte trevligt, svarar jag.
-Vad tror du?! Vi måste ha detaljer! Säger Liw.
 
Harrys perspektiv:
Vi alla sitter och väntar på Liam i hans och Zayns rum. Dom har varit borta i nästan tre timmar. Dörren öppnas och Liam stiger in.
-What happened? Frågar jag.
-Where did you take her? Frågar Louis flörtigt.
-To a restaurant, säger Liam och rycker på axlarna.
-Did you kiss? Frågar Niall nyfiket.
-I kissed her on the cheek, svarar Liam blygt.
-On the cheek?!? Säger Zayn misstroget.
-You're a chicken, utropar Louis och börjar bete sig som en kyckling.
-I'm not!!! Skriker Liam och kastar en kudde i huvudet på Louis.
-This is war, säger Louis med en mörk stäma. Jag och Niall kommenterar allt som händer.
-Zayn attacks from behind and hits Louis in the head with a pillow, kommenterar Niall.
-Liam is in love, Liam is in love, sjunger Louis retsamt.
-Liam is putting down the pillow and attacks with his fits, skrattar jag.
Bråket slutar i en stor skrattande hög på golvet, med Liam underst.
 
Nästa dag-Nathalies perspektiv:
Vi har gått ner i matsalen och sitter och äter frukost. Killarna kommer in i matsalen och ser oss och vinkar snabbt. Dom hämtar frukost, sen kommer dom och sätter sig hos oss. Högljudda skratt sprids snabbt över hela matsalen.
-Jag ska hämta mer dricka, ska någon av er ha? Frågar Lilly mig och Oliwia.
-Jag vill ha, säger Oliwia.
Lilly går i väg och strax där efter reser sig Liam och går bort med sitt glas i handen mot Lilly. Vi ser att dom börjar prata med varandra.
-What do you think they're saying? Viskar Zayn.
-I can read lips! Utropar Louis.
-Liam says:OMG, Louis is so amazing! Lilly answers: I know and he is soooo funny.Liam says: Have you seen his abs!!! Förklara Louis.
-Okay Louis that's enough, säger jag.
-You know it's the truth! Svarar han.
Alla börjar skratta högt. Plötsligt står Liam och Lilly framför oss och tittar förvånat på oss alla.
-What's so funny? Frågar Liam och skrattar.
-Nothing, säger Harry lurigt.
-Yeah, whatever, skrattar Lilly.
 
Killarna skulle till studion idag igen, men vi bestämde att vi skulle ha filmkväll med dom ikväll. Dom skulle hyra filmer och handla godis på vägen tillbaka från studion. Största delen av dagen satt vi bara och snackade på vårt hotellrum.

Här är kapitel 7, hoppas ni gillar det. xx
Kommentera ;)
Vi vill höra era tankar om novellen
Kramar på er alla <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: