directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-kapitel 8

Kategori: Stole my heart

Previously:
Killarna skulle till studion idag igen, men vi bestämde att vi skulle ha filmkväll med dom ikväll. Dom skulle hyra filmer och handla godis på vägen tillbaka från studion. Största delen av dagen satt vi bara och snackade på vårt hotellrum.

Zayns perspektiv:

Ännu en hektisk dag i studion. Vi är okoncentrerade och fjantar bara runt en massa. Liam och Harry jagar Louis genom rummet för att han har tagit deras mobiler.

-Okey boys, that’s all for today. You’re free the rest of the day, säger Paul och vi jublar glatt.

-Movie night with the girls, jublar Niall. Han och Nathalie kommer verkligen bra överens och det är inte svårt att tyda vissa blickar han ger henne.

By the way Liam, what did you and Lilly talk about at breakfast? Frågar Harry. Det hade jag helt glömt bort. Liam ser plötsligt lite besvärad ut.

-Ehhh...Nothing special, svarar han.

-Come on!! Klagar Niall.

-I just said that I had fun last night and wondered if she would like to do it again, sa han och blev lite röd i huvudet.

-And she said? Frågar vi i mun på varandra.

-That she would like that very much, säger Liam och ler stort.

-Yeah, way to go dude! Ropar Louis och alla instämmer

-Let’s go then, so Liam can meet his girlfriend, säger jag. Liam blir genast knall röd I huvudet.

-She’s not my girlfriend, säger han tyst.

-Okey, let’s go so Liam can meet his future girlfriend, better?! Rättar jag mig själv nöjt.

 

Oliwias perspektiv:

Klockan är 16:57 och Liam hade smsat Lilly och berättade att dom var på väg hem med mat, godis och filmer. Hela dagen hade vi bara snackat och varit en liten runda på stan för att äta lunch. Hoppas att jag hamnar bredvid Harry när vi ska titta på film för att han är verkligen super snygg och otroligt snäll.

-Killarna är i lobbyn nu, vi ska vara i någon av deras rum, säger Lilly.

-Då går vi och möter dom i hissen, svarar Nath. Hissen stannade precis när vi skulle trycka på knappen.

-Hellooo girls! Säger Louis fjolligt när hissdörrarna öppnas.

-Hi, sa vi i kör. Vi åker upp till killarnas våning. Dom har redan bestämt att vi ska vara på Harry, Louis och Nialls svit för den är störst. Liam radade upp allt dom köpt, McDonalds, två stora godis påsar och massor av läsk.

-Jag tror dom försöker göda oss för att sen äta upp oss, sa jag till tjejerna och vi började skratta.

-What did you say? Frågar Harry.

-Nothing, sa jag oskyldigt.

-No Swedish! Säger Niall och hytter med ett finger mot oss. Tio minuter senare var första filmen igång, det var en romantisk komedi och vi fick oss många goda skratt. Jag satt mellan Harry och Nath. Maten var nästan redan uppäten.

 

-What movie comes next? Frågar Louis entusiastiskt. Vi hade redan sett två stycken och klockan var ungefär 21:00.

-A scary movie, föreslår Niall.

-I hate scary movies, klagar jag.

-Don’t worry, I protect you, viskar Harry i mitt öra. Jag rodnar och ler fånigt tillbaka. Filmen drar igång och bara några få minuter senare sitter jag rädd hopkurad intill Harry. Jag tittar mot tjejerna, Lillly sitter med händerna för ögonen och Liam höll skyddande om henne tätt intill sig. Han ser verkligen nöjd ut när Lilly gömmer huvudet i hans axel. Nath däremot sitter och skrattar åt de läskiga sakerna. Jag fattar inte hur hon inte blir rädd! Men jag är ju i varje fall nöjd med min plats nära Harry.

 

Nialls perspektiv:

Varför blir inte Nathalie rädd? Jag vill kunna göra som Harry och Liam gör mot de andra tjejerna, beskydda dom. Men Nathalie bara skrattar åt de läskiga sakerna, medan jag blir rädd.

-Holy crap, utbrister jag och alla hoppar till när det blir riktigt läskigt på tv:n. Till och med Nathalie hoppade till denna gången och skrattade inte. Nu blev det verkligen jätte läskigt och den skrämmer verkligen skiten ur oss. Det positiva är att nu hoppar Nathalie närmare mig för varje gång hon blir rädd. När filmen är slut är alla uppskrämda.

-That was the scariest movie ever, säger Oliwia.

-Yeah, instämmer resten av oss.

-Even Nath got scared and she never gets scared usually, säger Lilly som fortfarande sitter in krupen i Liams armar.

-It’s late, maybe it’s best if we go to our romm, säger Nathalie sen. En snabb blick på klockan konstaterade vad hon sagt. Klockan är nästan halv tolv. Tjejerna tog på sig sina skor och kramade om oss allihop. Jag kramar om Nathalie extra hårt och länge.

-Goodnight, säger dom och går sedan. Detta känns bra! Jag och Nathalie, det skulle vara härligt om jag kan kalla henne min.


Här är ett nytt kapitel till våra läsare!

Hoppas  ni gillar det <3

Bamse kramar på er ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: