directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-kapitel 9

Kategori: Stole my heart

Previously:
Klockan är nästan halv tolv. Tjejerna tog på sig sina skor och kramade om oss allihop. Jag kramar om Nathalie extra hårt och länge.
-Goodnight, säger dom och går sedan. Detta känns bra! Jag och Nathalie, det skulle vara härligt om jag kan kalla henne min.
Lillys perspektiv:
Det hade varit jätte trevligt med killarna igår. Extra bra för att Liam höll om mig nästan hela tiden, speciellt när jag blev rädd.  Killarna hade varit i studion idag också, men fått sluta tidigt. Så nu går vi alla i parken.
-ICE CREAM!!!! Skriker Niall och Louis. Alla utom jag och Liam springer efter glassbilen. Liam tar min hand och vi saktar ner farten. Plötsligt stannar Liam och tittar in i mina ögon. Långsamt lutar vi oss mot varandra och möts i en kyss.
 
Zayns perspektiv:
Louis och Niall går med vars en enorm glass i handen.
-Where did Liam and Lilly go? Frågar Nathalie. Alla ser sig omkring och jag upptäcker dom lite längre bort.
-Over there, säger jag och pekar.
-Come on, säger Harry och smyger in i buskarna. Vi andra följer efter honom. Harry leder oss till några buskar bara några meter från Lilly och Liam. Alla är knäpp tysta när vi ser Liam och Lilly långsamt luta sig mot varandra. När deras läppar möts börjar Nathalie och Oliwia göra någon sorts seger dans. När Nathalie gör ett danssteg råkar hon putta till Niall i bakhuvudet precis när han ska ta en tugga av sin glass, så han får glass i hela ansiktet. Louis kastar sig bak och börjar gapskratta.
-Sorry, sorry, sorry, utbrister hon.
-OMG Niall I'm so sorry, fortsätter hon.
-It's okay, but you own me a ice cream, skrattar han. Plötsligt hör vi någon som harklar sig och alla tittar upp. Där står Liam och Lilly hand i hand. Dom skakar på huvudet.
-You couldn't stay away, couldn't you?!? Säger Liam tragiskt.
-Do you really think that we, your very bestest friends, could stay away? Frågar Niall som fortfarande var full med glass i ansiktet.
-How deer you call us your best friend Liam? If you don't know that you don't deserve us! Säger Louis dramatiskt.
-It's really hard to take all this serious when Niall have ice cream in his face and Oliwia and Nathalie have those creepy big smiles, konstaterar Lilly och skrattar. Oliwia och Nathalie börjar prata i mun på varandra på svenska.
-Hey, I told you yesterday, no swedish, säger Niall.
-Sorry, but this is a girl thing, säger Oliwia snabbt och fortsätter sen babbla på svenska.
 
Resten av eftermiddagen flöt på och vi hade ännu en gång väldigt trevligt med tjejerna. Liam släppte inte taget om Lillys hand under hela dagen, till och med när vi åt höll han hennes hand under bordet. jag är verkligen glad att Liam har hittat någon, för han har varit lite nedstämd sen han och Danielle gjorde slut. Är dom andra lyckliga så är jag lycklig.
 
Nathalies perspektiv:
OMG, Lilly har en pojkvän! Detta är hennes första riktiga pojkvän. Förut har hon bara haft små förälskelser på avstånd, men aldrig hittat någon att gå med på en andra dejt. Fast detta hon har med Liam verkar lite speciellt, jag vet inte hur, men det känns som om dom har någon sorts connection.
 
Jag hade köpt en ny glass till Niall, eftersom jag smeta ner den andra i hela hans ansikte. Han gick nöjt bredvid mig och åt på den, jag log lite smått för mig själv. Han var verkligen jätte rolig och snäll. Oliwia, Lilly, Liam och Harry går i täten och skrattar högt åt något som Harry sat. Själv går jag tyst och lyssnar på konversationen som Niall, Zayn och Louis har om elefanter.
-What do you think, Nath? Frågar Louis.
-About what? Säger jag förvånat.
-About elephants of course, what do you think about them? Säger Niall.
-I think that they are big, säger jag och rycker på axlarna.
-You don't say!?! Utbrister Zayn.
-Here I've been all my life thinking that elephants are small! Why haven't anyone told me that? What's next, squirrels that can flush after them self in the bathroom!! Skämtar Louis. Konversationen flyter på ganska bra och vi har en oerhört vild diskussion om just elefanter. Kvällen kom och vi blev tillslut tvugna att säga godnatt.

Förlåt så mycket för att vi inte uppdaterat som vanligt!
Men vi har haft jätte mycket i skolan denna veckan. Men här får ni kapitel 9.
Vad tycker ni om Lilly och Liam? Är dom inte söta ihop?
Kommentera ;)
Stora Kramar till alla våra söta och fina läsare xx
 

Kommentarer

  • Kåre.... säger:

    Jättebra som vanligt
    Ja de är mycket söta ihop ;) <3

    2012-11-25 | 07:51:22

Kommentera inlägget här: