directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Kapitel 27- Stole my heart

Kategori: Stole my heart

Previously:
-The cake looks awesome, säger Louis och vi alla börjar skratta och hålla med honom. Tårtan ser helt fantastisk ut med en stor bild på Niall och Nath i mitten och under står det skrivet " Happy Birthday Nathalie 17 years old" med kristyr.
Oliwias perspektiv:
Om någon minut var det dags att hämta upp Nath. Vi alla hade gått igenom planen hur många gånger som helst. Planen var att Eleanor, Perrie, Zayn och Louis skulle stå och gömma sig i det stora vardagsrummet med massa fest saker. Harry och Niall skulle stå bakom väggen i hallen och hoppa fram när jag och Lilly kommer in med Nath. Sen går vi alla in med Nath till det stora vardagsrummet där resten gömmer sig och när vi kommer in så hoppar dom fram och skriker "suprise".
 
Jag och Lilly hade smsat Nath och frågat vad hon gjorde så vi hade lite koll på var hon var någonstans. Hon hade skrivit att hon var hemma och inte gjorde någonting så nu var det fritt fram att gå och hämta upp henne. Så efter någon minuts promenad så var vi framme hemma hos Nath. Jag och Lilly gick mot dörren och ringde på. Det var Nath som öppnade och vi kunde se i hennes ansiktsuttryck båda två att hon var förvånad att vi var här.
-Vad gör ni två här? Frågar Nath förvånat.
-Kom nu, säger Lilly utan att svara på  Naths fråga och drar med henne ut medans jag tar Naths jacka och nycklar och låser dörren.
-Vad är det som pågår? Frågar Nath oss.
-Det får du snart se, svara vi båda.
 
Lillys perspektiv:
Nu var vi utanför mitt hus med Nathalie. Oliwia smsade till Niall för att se om kusten är klar så vi kunde gå in med Nath. Och det var den, så Oliwia gick först in och jag gick sist med Nathalie. När vi alla var inne och hade stängt dörren så hoppar Liam, Niall och Harry fram från deras gömställe. 
-Happy Birthday beautiful, säger Niall och går fram till Nathalie och ger henne en stor kram.
-Wha... What are you doing here? Stammar Nath fram.
-Me, Harry and Liam are here to visit you guys and celebrate your birthday, svarar han.
-Thank you guys so much for coming, säger Nath och alla vi fem kan se att hon har tårar i ögonen.
-Don't cry, säger jag till henne och alla andra håller med.
-Come on, we can't stand here all day. We have a girl to celebrate, säger Harry.
-Yes, we have, säger Niall. Vi alla går mot det stora vardagsrummet med Nathalie. Snart kommer det roliga, tänker jag och ler stort.
 
Nathalies perspektiv:
Lilly,Liam,Harry,Niall och Liw drog in mig längre in i Lillys hus.
-What it's going on here? Frågar jag.
-You will see, säger Lilly och Liw retfullt till mig.
-Come on, I wanna know, säger jag.
-Okey, if you really wanna know we need to go in to the living room.
-Okey, let's do that then, come on guys what are you waiting for? Säger jag.
-Nothing, svarar Oliwia lurigt. 
Vi gick in i vardagsrummet och när vi kommer in så hoppar Louis, Zayn, Perrie och Eleanor fram och skriker "SURPRISE!!!!".
-OMG!!!! You're all here!! Säger jag glatt.
-Yes we are and know it's time for PARTY!!!!! Säger Louis högt av lycka och alla börjar skratt.
-OMG, det är PERRIE EDWARDS från Little mix och Louis flickvän ELEANOR som jag beundrar så mycket, viskar jag uppspelt till Lilly och Liw.
-Hahahaha, skrattar Liw högt och alla vänder sina huvuden mot oss och jag blir helt generad.
-Okey, let's party! Skriker Louis.
-It's Dj Malik in the house, säger Zayn och ställer sig vid mixerbordet och sätter på musiken. Alla börjar dansa och vi har det jätte roligt allihop. Det är så kul att alla kom, speciellt Niall. Jag har saknat honom hur mycket som helst. 
 
Perries perspektiv:
Jag och Eleanor dansar vilt till musiken som Zayn spelar. 
-Eleanor,let's talk to Nathalie. She seemed pretty exited that we're here.
-Yeah, come on, säger hon och drar med mig till Nathalie som står och pratar med Lilly.
-Hi, Nathalie! Säger vi båda glatt.
-Hi... Eleanor and Perrie, säger hon till oss. 
-Do you have fun on your surprise party? Frågar jag henne.
-Yes, I have and I'll just wanna thank you to for coming here. It means very much to me, säger hon till oss.
-Ohhhh, you don't need to thank us, we're glad that we came her, säger vi och ger henne en stor kram.
 
En timme senare:
Nialls perspektiv: 
-Now it's time for cake!!! Säger Lilly och Liw och går in i köket för att hämta kakan. Vi andra har satt oss vid det stora bordet och när vi ser att Lilly och Liw kommer med tårtan, så ställer vi oss upp och börjar sjunga för Nathalie.
-"Happy birthday to you, Happy birthday to you, Happy birthday dear Nathalie, Happy birthday to you, sjunger vi alla. Lilly sätter ner den stora tårtan på bordet framför Nath. När hon ser att det är en stor bild på mig och henne på tårtan så börjar hon le jätte stort.
-Blow out the candles and make a wish, säger vi alla. Nathalie blåser ut ljusen och sen hugger vi alla in på tårtan. 
 
Efter några timmar så är vi alla helt slut. Vi har festa hur mycket som helst och Nathalie älskade alla hennes presenter hon fick av oss. Så vi alla tycker att det blev en väldigt lyckad överraskningsfest.

Lite party nu också! Vi gillar verkligen detta kapitlet för vi älskar överrasknings fester och sånt!
Så vi hoppas att ni också tyckte det blev bra! Kommentera gärna så att vi vet ;)
Kramar<3

Kommentarer

  • Kåre säger:

    Det var underbart och jätteroligt <3

    2013-02-05 | 17:35:00

Kommentera inlägget här: