directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Kapitel 28 - Stole my heart

Kategori: Stole my heart

Previously:
-"Happy birthday to you, Happy birthday to you, Happy birthday dear Nathalie, Happy birthday to you, sjunger vi alla. Lilly sätter ner den stora tårtan på bordet framför Nath. När hon ser att det är en stor bild på mig och henne på tårtan så börjar hon le jätte stort.
-Blow out the candles and make a wish, säger vi alla. Nathalie blåser ut ljusen och sen hugger vi alla in på tårtan.
 
Efter några timmar så är vi alla helt slut. Vi har festa hur mycket som helst och Nathalie älskade alla hennes presenter hon fick av oss. Så vi alla tycker att det blev en väldigt lyckad överraskningsfest.
Liams perspektiv:
Det hade gått två dagar sen Nathalies fest och vi hade umgåtts med allihopa de andra dagarna men idag är det bara min och Lillys egna dag. Vi var på väg hem till henne efter att ha varit på bio! Det hade varit en komedi och jag har inte skrattat så mycket på länge. Lilly höll på att berätta någon konstig historia om när hon och tjejerna var på bio för ett tag sedan och en random snubbe började gråta och klaga när en person i filmen dog. Jag skrattar med henne och tar hennes hand. Vi är nästan precis utanför hennes hus och jag stannar upp. Lilly vänder sig om och tittar frågande på
mig.
-What is it? Frågar hon.
-I just remembered that in two days I have to go back to London and then we are going on tour and we won't meat in months, säger jag sorgset. Hon tittar lite sorgset på mig, tar sedan båda mina händer och tittar mig rakt i ögonen.
-It's gonna be fine! We can Skype every time we get the chance and I will spam your phone with texts, säger hon lugnande.
-I love you, do you know that? Säger jag med ett stort leende på läpparna.
-Yeah I know and that's good because I kind of love you very much too, svara hon och ger mig en kyss. Sen går vi upp mot huset och nu är det Lillys tur att tvär stanna. Hon ser helt förskräckt ut och när jag följer hennes blick ser jag en kvinna sitta på trappan upp till huset och  iakttar oss lugnt.
 
Lillys perspektiv:
Jag står som förstenad och vet inte var jag ska ta vägen.
-Lilly? Säger Liam oroligt. Kvinnan öppnar munnen för att säga någon, men jag tänker inte låta henne säga ett ord innan jag får fram vad jag har tänkt de senaste nio åren.
-VAD FAN GÖR DU HÄR?!? Du är inte välkommen. Efter nio jäkla år vågar du dig hit, men du ska veta att det är försent! Pappa var ett vrak när du stack och Emma var bortom sig av sorg och förvirring, skriker jag. Liam tittar förvånat på mig.
-Marie, försvinn härifrån innan pappa eller Emma ser dig! Säger jag tystare. Hon rycker till när jag kallar henne för Marie istället för mamma. Hon börjar gå förbi mig, men stannar precis bredvid mig.
-Vad vacker du har blivit gumman, viskar hon och går sedan. Så fort hon hat försvunnit börjat jag gråta för fullt.
-Honey talk to me, what's wrong? frågar Liam för tredje gången.
-That was my mum, please call Nath and Oliwia and tell them to come here, hulkar jag fram. Efter två snabba samtal säger han att dom är på väg.
 
Nathalies perspektiv:
Efter ett oroande samtal från Liam skyndar jag och Niall oss hem till Lilly. Liam hade inte sagt vad som vag fel utan sa bara att det var viktigt att vi kom så fort som möjligt. När vi kom in på gatan där Lilly bor såg vi Oliwia och Harry lite längre fram.
-Liw! Ropar jag efter dom. Hon vänder sig om och jag och Niall kommer snabbt ikapp dom.
-Ringde Liam dig också? Frågar Oliwia.
-Ja, vet du vad som har hänt? Fortsätter jag.
-Nope! Säger Oliwia och precis då svänger vi in på Lillys tomt och ser henne sitta på trappan och stor gråta.
-Lilly! Ropar både jag och Oliwia samtidigt.
-Men gumman vad har hänt? Säger Oliwia förtvivlat. Hon försöker samla sig för att berätta, men hon lyckas inte särskilt bra.
-Marie kom, lyckas hon få fram.
-Din mamma? Herregud, flämtar jag. I nästan 10 minuter satt vi bara och tröstade Lilly tills hon hade lugnat sig.
-Okej, exakt vad hände? Frågar Nath.
-Jag och Liam kom hem från bion och då satt hon här på trappan och ville prata eller nåt men jag skickade iväg henne, berättar hon.  
-Oj, ska du berätta för din pappa? Kommer jag plötsligt på.
-Jag har ingen aning! Säger Lilly.
-Det är kanske bäst att låta bli det ämnet, vi vet ju hur känsligt det är för din pappa och Emma, påpekar Oliwia.
-Okey what is going on? I don't get anything, hoppar Niall in med. Vi förklarar för dom andra och sen blir Lilly överöst med kramar från killarna också.
 
Harrys perspektiv:
-Sorry that I ruined your alone time with Oliwia, säger Lilly.
-No worries, you can always call if something isn't right and you really should, svarar jag och ger henne en till kram.
-C'mon Harry lets go now, ropar Oliwia till mig.
-See you later man, säger Liam och sen springer jag ikapp Oliwia.
-Well you have some big time drama in this town, kommenterar jag och lägger armen om henne.
-Yeah like you don't have any drama mister world famous singer, skrattar hon tillbaka.
-Good point, so what are we gonna do now? Frågar jag.
-Well I'm kind of hungry, aren't you? Säger Liw.
-Yes I am, lets go to a restaurant, föreslår jag.
-Oki doki, säger hon lite barnsligt och sen vänder vi stegen in mot centrum.

Kapitel 28 :)
Nu blev det lite drama!!
Vi gillar detta kapitlet och vi hoppas att ni också gör det <3
Kommentera gärna :)
Kramar <3

Kommentarer

  • Kåre säger:

    Jag älskade det ❤❤
    Underbart ,sjukt bra
    Kram

    2013-02-09 | 11:42:49

Kommentera inlägget här: