directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Kapitel 29-Stole my heart

Kategori: Stole my heart

Previously:
-C'mon Harry lets go now, ropar Oliwia till mig.
-See you later man, säger Liam och sen springer jag ikapp Oliwia.
-Well you have some big time drama in this town, kommenterar jag och lägger armen om henne.
-Yeah like you don't have any drama mister world famous singer, skrattar hon tillbaka.
-Good point, so what are we gonna do now? Frågar jag.
-Well I'm kind of hungry, aren't you? Säger Liw.
-Yes I am, lets go to a restaurant, föreslår jag.
-Oki doki, säger hon lite barnsligt och sen vänder vi stegen in mot centrum.

Oliwias perspektiv:
Jag och Harry hade precis gått ut från espresso house, där vi hade fikat. Jag undrade hur det var med Lilly, hur hon mådde efter att hennes mamma hade dykt upp efter nio år?
Jag får smsa henne sen och fråga hur hon mår. Senare idag så ska Harry och jag hem till mig på middag, Harry ska möta mina föräldrar. Det ska bli väldigt kul att umgås allihopa.
-So are you excited for tonight? Frågar jag Harry med ett stort leende på läpparna.
-Yeah, I can't wait to meet your parents. But I'm also nervous! What am I supposed to do if they don't like me?! Säger Harry och jag kan se att han är nervös inför ikväll.
-You don't need to worry! My parents are gonna love you, as much as I do, säger jag och då börjar Harry le stort.
-You are always making me feel better and I love you for that, säger han och ger mig en stor kram och en kyss på munnen.
 
Några timmar senare:
Lillys perspektiv:
Jag och Liam satt i soffan i vardagsrummet när ytterdörren öppnades.
-Hallå? Ropar jag för att se vem det var som kom hem nu.
-Hej, ropar min lillasyster tillbaka.
-Kom in hit! Det är någon jag vill att du ska träffa, säger jag och hör hur hennes steg riktas mot vardagsrummet.
-Vem är d…, börjar hon men slutar i chock när hon ser vem som sitter bredvid mig och håller min hand.
-Emma this is my boyfriend Liam, Liam this is my sister Emma, presenterar jag.
-Nice to finally meat you Emma. I have heard a lot about you, säger Liam och sträcker fram handen i en hälsning. Emma skakar han med honom, men säger fortfarande inget.
-Tror du mig nu då? Frågar jag henne. Ända sedan jag kommit hem från Stockholm och berättat om Liam så har hon trott att jag har ljugit för henne hela tiden.
-JAG VISSTE ATT DU INTE VAR GALEN!! Skriker hon plötsligt och kastar sig om halsen på mig. Liam tittar oerhört förvånat på oss medan Emma börjar babbla på.
-What's going on? Frågar Liam.
-I started to think she were crazy when she said that the famous Liam Payne was her boyfriend, but you're here in our living room. And that proves that my sister isn't a total psycho! Säger Emma snabbt i ett andetag. Både jag och Liam skrattar åt hennes ordval och sen börjar Emma och Liam snacka med varandra. Medan Emma berättar om
en grej som hände idag så viskar Liam tyst till mig.
-You're my little loving psycho.
 
Louis perspektiv:
Alla har en egen dag idag, så jag och Eleanor strosar runt i staden. Plötsligt ringer min telefon.
-Hello?
-Louie, I'm freaking out, hör jag Harry säga i andra änden.
-What? Why? Frågar jag lite oroligt.
-Oliwia just told me that her parents want me to have dinner with them tonight, säger han i panik.
-So? Skrattar jag roat.
-So? SO? What if they don't like me! What if they won't let me date Liw anymore! What I'm saying something stupid, pratar han på. Jag skrattar åt hans panik.
-It's not funny, I can screw everything up, höjer han rösten.
-Okey, chill. It's gonna be great, they are gonna love you and nothing is gonna get screwed up, säger jag självsäkert. Jag hör hur han suckar av lättnad.
-But… if you do screw up, I think it's best to take an ending goodbye, because you will probably never see each other again, lägger jag till bara för att jäklas med honom.
-LOUIS! I can't talk to you! I'm calling someone else instead, halv skriker han och klickar mig.
-What was that al about? Frågar Eleanor nyfiket.
-Nah, just Harry freaking out as usual, säger jag och rycker på axlarna.
 
Harrys perspektiv:
Jag får helt seriöst panik. Jag ska möta min flickväns föräldrar. Louis gjorde bara att det kändes värre, men ett lugnande samtal med Zayn gjorde att jag mådde lite bättre i alla fall. Vi är på väg hem till Oliwias just nu och jag håller ett stelt grepp om hennes hand.
-Harry take it easy! It's gonna be fine, säger hon för sjuttonde gången.
Jag nickade tyst som svar. Oh nej, nu är vi utanför huset. Liw öppnar dörren och ropar något. En kvinna kommer in i hallen.
-Hello I'm Helena, Oliwias mum, presenterar hon sig. Jag sträcker fram handen för att hälsa men hon drar in mig i en kram istället. Sen kom en man också men han såg inte lika glad ut som Helena. Jag sträcker fram handen mot honom också och han tar den och klämmer den hårt.
-Dad, säger Liw varnade. Hans släpper greppet, men kollar fortfarande lite skeptiskt på mig.
 
Middagen var ganska trevlig. Liws pappa är fortfarande lite stel mot mig. Men hennes mamma var hur trevlig och pratglad som helst. Hon ställde frågor och ville veta lite allt möjligt om mig och sånt. Men sen lämnar Oliwia och hennes mamma bordet för att fixa efterrätten och då sitter bara jag och hennes pappa kvar.
-So what do you work with, sir? Frågar jag för att få igång samtalsämnet.
-Why do you date my daughter? Ignorerar han min fråga.
-Excuse me, what? Säger jag förvirrat.
-Why do you date my daughter? A guy like you shouldn't date a nice girl like Oliwia. You are only gonna get her in problems, konstaterar han barskt.
-You want to know why I date your daughter? Säger jag. Han nickar.
-I date Oliwia because of her laughter, it always makes me happy.  I have never meet a girl with a humor like that. She has the biggest heart ever and she follows it. And her eyes are mesmerizing. She reminds me of my sister because both of them are fantastic with people. And she is absolutely beautiful. That are just a few of the reasons why I date your daughter. And the reasons that I actually love her, svarar jag. Hennes pappa ser förvånad ut över mitt svar och det kan han lika bra vara.
-Awwww Harry, hör jag Oliwia säga från bakom mig.
-Y-You heard all that? Säger jag nervöst.
-Yes! It's so cute, säger hon och går fram och kysser mig.
-And I love you too, viskar hon till ig så att bara jag hör. Jepp, det var nu officiellt den bästa middagen på länge.
 
Samtidigt hos Nathalies familj:
Nialls perspektiv:
Jag hade träffat Naths föräldrar igår och vi hade snackat halva natten. Hennes pappa är en riktigt skön snubbe och hennes mamma väldigt trevlig. Jag hade inte träffat hennes bror ännu för han var inte hemma igår, han lana hos en kompis. Men han skulle komma hem snart och då skulle vi presenteras för varandra. Precis då öppnas dörren till köket där vi sitter. En ganska storvuxen kille kommer in. Han skrämmer mig nästan lite med sin längd och muskelmassa. Han gör direkt fram till Nath och de ger varande en kindpuss, det verkar vara något som dom alltid gör. Sen sätter han sig mittemot oss vid köksbordet.
-I'm Simon, säger han.
-Nice to meet you, I'm Niall, presenterar jag mig själv.
-So you are the dude my sister is all crazy about! Konstaterar han.
-Guess so, skrattar jag. Husets telefon ringer och Nath går iväg för att svara.
-Well I'm happy for you and Nath, it was a long time since she walked around smiling all the time, säger han och ser uppskattande mot mig.
-Thank you, säger jag.
-But you know if you hurt her I have to kill you, it's like a law for brothers, lägger han sen till.
-I would never do anything to hurt Nathalie, försvarar jag mig.
-And if I actually do hurt her, I want you to kill me, fortsätter jag. Jag nickar mot min ärlighet. Nath kommer tillbaka och sätter sig bredvid mig.
-So Nathalie, you are now allowed to date him, säger Simon.
-What? Skrattar hon.
-He's honest and nice and I do now allow you to date him, säger han ingen.
-You know I would have dated him even if you didn't want me to, säger hon.
-I would have stopped you, säger han självsäkert.
-I'm not listening to you little brother, skrattar hon och sen flyter samtalsämnet bara på.

Kapitel 29!!
Förlåt för att det tog så lång tid för oss att lägga upp det här kapitlet.
Men vi har haft skrivkramp!
Men nu är det äntligen uppe så nu hoppas vi att ni gillar det lika mycket som vi gör.
Kramar <3

Kommentarer

  • kåre säger:

    Sjukt bra !!underbart som alltid <3
    Xxx.

    2013-02-16 | 16:30:23

Kommentera inlägget här: