directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Kapitel 30- Stole my heart

Kategori: Stole my heart

Previously:
-So Nathalie, you are now allowed to date him, säger Simon.
-What? Skrattar hon.
-He's honest and nice and I do now allow you to date him, säger han ingen.
-You know I would have dated him even if you didn't want me to, säger hon.
-I would have stopped you, säger han självsäkert.
-I'm not listening to you little brother, skrattar hon och sen flyter samtalsämnet bara på.
 
Oliwias perspektiv:
-Goodbye babe, säger Harry tyst i kramen. 
-Bye, snyftar jag. 
-Don't cry, manar han mig. 
-I can't  help it, fortsätter jag att snyfta. Han släpper taget om mig och tar mitt huvud i sina händer. Sen kysser han mig passionerat. 
-I have to go now, I love you, viskar han efteråt. 
-I love you too, stor gråter jag nu. Han vänder sig om och går och jag gråter mer än någonsin. Lilly kommer bort till mig efter att ha sagt hejdå till Liam. Hon kramar om mig och försöker trösta mig. Det går inte så bra. Jag ser Harry går längre och längre från mig. 
-Niall c'mon on! Ropar Zayn till Niall. Han och Nath gav varandra en sista kyss och sen fick Niall också gå. Nath kommer bort till oss och vi vinkar en sista gång till våra pojkvänner innan dom försvinner bort bakom ett hörn. 
-Kom Oliwia, det är dags att går härifrån nu, säger Lilly. Hon och Nath leder mig ut från flygplanen och bort från Harry. 
 
Nialls perspektiv:
London, hem ljuva hem. Eller nja, känns ändå inte riktigt rätt. Och det är bara på grund av att jag har lämnat Nath igen. Plus att turnén börjar om 3 dagar och då blir det typ fullt upp. Självklart kommer det bli kul att komma ut bland alla fans igen men det känns ändå som om något saknas, inte något utan någon! Nath. Så fort vi kom av planet drog Liam upp sin mobil och smsa Lilly att vi var framme och jag bestämde mig för att göra samma sak till Nath.  
 
To Nathalie<3 :
Hi darling!
We're in London now!
 
Det tog bara en minut innan jag fick svar. 
 
From Nathalie<3 :
Hello there ;)
Okey, did the flight go well?
 
To Nathalie<3 :
Yes it did!
I call you later tonight, okey?
 
From Nathalie<3 :
Of course, I'm waiting! 
Love ya<3
 
To Nathalie<3 :
Love you too<3
 
Lillys perspektiv:
Jag satt nu ensam där hemma och titta på någon dålig western film som gick på kanal 5. Mina tankar var någon annanstans. Det hade tagit lång tid att lugna ner Oliwia i förmiddags när killarna åkte iväg. Men ett efter ett tag så slutade hon till sist gråta. Jag hade också pratat med Liam tidigare ikväll och han verkade väldigt nere! Han är definitivt inte den enda. Jag kommer sakna honom oerhört mycket men när skolan börjar om en och en halv vecka så kommer mina tankar att glida mer ditåt. Undrar om dom i skolan vet om allt detta? Då kommer det inte bli samma sak. Jag går ju liksom sista året på naturvetenskapsprogrammet på gymnasiet och jag får verkligen inte tappa någonting på betygen nu! Nu innan studenten måste jag kämpa så att jag kommer in på universitetet. Det är tur att mamma och pappa är så pass stöttande som dom är för annars hade jag nog inte klarat av det, för naturvetenskapsprogrammet är ganska svårt. Oliwia och Nath är också stöttande med inte på samma sätt för dom går lättare linjer så dom har inte lika mycket läxor och press på sig som jag har! Jag kommer antagligen mest bara ha Liam och skolan på huvudet hela tiden! Jag känner på mig att detta året kommer bli krävande med samtidigt ett år som jag aldrig kommer glömma!
Äntilgen har kapitel 30 också kommit upp!
Vi har svårt för att få tid att skriva nu för vi har väldigt mycket i skolan men vi försöker kämpa på så mycket det bara går. Men denna novellen börjar nu gå mot sitt slut!
Kommentera gärna vad ni tyckte om detta kapitelt!
Kramar<3

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Det var jättebra !! Men det var sorgligt när dem lämnade varandra !! Xx

    2013-03-05 | 20:17:47

Kommentera inlägget här: