directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Kapitel 23- Stole my heart

Kategori: Stole my heart

Previously:
-Well any way, Nath what's your favorite moment? Frågar jag för att byta samtalsämne.
-When I meat you girls of course! Säger Nathalie som en självklarhet.
-You girls are quit awesome, do you know that?!? Säger Harry.

Liams perspektiv: 
-Why haven't you told us that before? Or at least told me about your family? Frågar jag Lilly. 
-I don't know. Probably because I don't like talking about it, svarar hon dröjande. Oliwia, Louis och Niall har en vild diskussion om vem som är bäst på tumbrottning. Medan Harry, Nathalie, Zayn och Lilly pratar om någon film som jag inte har sett. Själv deltar jag särskilt mycket i någon av diskussionerna utan njuter bara om detta perfekta tillfället. Mina fyra allra bästa vänner är här, jag sitter med armen om min flickvän och två riktigt roliga och schysta tjejer är med oss. Jag vill inte ha det på något annat sätt än att just nu se mina närmaste vänner skratta och ha kul. 
-Okey listen everybody! I have to prove to Oliwia and Niall that I am the best thumb wrestler, so we are gonna have a tournament to prove that! Upplyser Louis oss om. 
-Okey, let the competition begin, säger Niall högt med en mörk stämma. Minst en av oss måste vinna över Louis för annars får vi höra om detta så längs vi lever. Lyckligtvis nog så vinner både Zayn och Harry över honom. Vi höll på att möta varandra ända tills det bara var en kvar som ingen kunde besegra och det slutade med att Niall vinner. 
-Haha I told you that you aren't the best at that, Louis! Skrattar Oliwia glatt. 
-Yeah yeah whatever! It's just a game, säger Louis lite besviket. Oliwia klappar honom på armen som tröst, men det hjälper inte så Mycker eftersom hon skrattar lite smått skadeglatt samtidigt. 
-Is it just me who is hungry? Frågar Niall. 
-No, I'm starving! Utbrister Nath. 
-Some of us can go and get pizza, föreslår jag. 
-Yeah, I can go, säger Zayn. 
-We are coming to, säger Harry och pekar på Oliwia som nickar. 
-Maybe I should go too, I need some fresh air, in other words som air that doesn't smell like old feet, säger Nath. Hon ger Niall en snabb puss och sen går de fyra ut genom dörren. 
-You do know that she was talking about your feet smell right?!? Konstaterar jag för Louis. 
-Yeah yeah, I know what you think about my feats, but I don't care because I like it this way, säger Louis bestämt. 
-Strong, säger Lilly och klickar sin knytnäve med Louis. 
 
Louis perspektiv:
-We need to do something fun, konstaterar jag. 
-Are you bored? Frågar Niall. 
-Kind of, I need a good laugh, svarar jag. 
-Okey, do you have any good ideas? Frågar Lilly. 
-Practical joke on the others, säger jag nöjt. 
-Yeah let's do it, utbrister Niall entusiastiskt. 
-Is that a good idea? Won't they get all mad at us then? Säger Liam lite tveksamt. 
-C'mon it's gonna be so fun, övertalar Lilly. 
-Okey! What do you have on your mind? Frågar han mig. 
-Maybe something with water, svarar jag eftertänksamt. 
-Oh that's gonna be so awesome, säger Lilly och klappar händerna. 
Och så börjar vi förberedelserna.  
 
Vi sitter redo bakom ena soffan som vi använder som ett slags skydd. Det har gått lite mer än 20 minuter sen de andra stack och dom ska antagligen komma vilken minut som helst nu. 
-Listen! I think I heard Zayn laugh, säger Liam med ett stort leende. 
Och helt rätt var det för direkt efter han sagt det tryckte någon ner dörrhandtaget. 
-Where are the others? Frågar Oliwia lite oroligt. 
Vi hade lagt en lapp på ena sängen, det var Harry som hitta den. 
-They left a note for us. It says:
Hey you guys! We went to buy some candy and stuff. Be right back. By the way check out what Niall have done to the mirror in the bathroom. 
See ya soon! Läser Harry högt. 
-Oh what have Niall done now, säger Nath förebådande. Hon och Oliwia öppnar dörren som stod på glänt, och till deras största förvåning faller en stor städhink med vatten ner över dom. Dom skriker gällt till. Zayn och Harry vet inte riktigt vad dom ska göra. Medan vi andra fyra inte kan hålla oss för skratt och rullar runt på golvet i magkramp så mycket vi skrattar. Nath och Oliwia kastar sig över Lilly och skriker saker till henne på svenska, men Lilly fortsätter bara skratta. 
 
Nathalies perspektiv:
Jag och Oliwia är helt genom blöta. Lilly ligger och skrattar för fullt på golvet. 
-Lilly för helvete! Skriker Liw. 
-Varför? Det är inte kul, skriker jag. 
Lilly får inte fram några ord utan bara mer och mer skratt. Vi springer fram till henne och håller fast henne. 
-Sluts skratta, klagar Liw. 
-Kan inte… sluta, flämtar hon fram. 
-Nath håll hennes armar, vad du ön gör låt henne inte komma loss, säger Liw hotfullt. Lilly tittar på oss men kan tydligen inte ta oss på allvar utan börjar bara skratta ännu mer. 
Oliwia själv satte sig på Lillys ben och sen börja hon kittla henne i sidan. Det är det ända stället som Lilly är kitteln och nu skriker, skratta och stretar hon emot. Killarna har samlats runt om oss och dom skrattar också för full hals. Men Lilly är så stark att hon lyckades slita loss armarna, putta undan Oliwia lite försiktigt och sen resa sig upp för att ställa sig skyddad bakom soffan. Efter typ en halv minut lyckas hon sluta skratta och log stort mot oss istället. 
-Vad har du att säga till ditt försvar? Frågar jag allvarligt. 
-Förlåt, men tänk på det såhär: jag gjorde det med kärlek, svarar hon dramatiskt och håller ut armarna i en förlåtande ställning. Då kunde ingen av oss tjejer hålla igen det längre utan alla skratta åt varandra. 
-Do you know how weird Swedish sounds to us? It's like we are listening to aliens, säger Zayn och kliar sig förundrande i håret. Niall kommer fram till mig och viskar så att endast jag hör.
-Well you aren't from this planet, because no human can really be this beautiful, var det han viska. 
-Awww thank you! Have I ever told you that you are quit charming? Viskar jag tillbaka och ger honom en kyss. Han skrattar lågt. 
-So time for pizza now? Frågat han sen alla. 
-Yeah, it's pizza time now, konstaterar Liam och alla hugger in på pizzorna.

Här fick vi lite komedi, eller vad säger ni?
Hoppas att ni gillar detta kapitlet för det gör verkligen vi!
Kramar till alla våra fina läsare<3

Kommentarer

  • kåre säger:

    Underbart som vanligt och jätte jätte roligt!!

    2013-01-16 | 21:38:46

Kommentera inlägget här: