directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Kapitel 25-Stole my heart

Kategori: Stole my heart

Previously:
När tåget stannade så tog vi våra resväskor och gick ut. Vi vände våra huvuden mot utgången och där såg vi att våra familjer stod och väntade på oss. När Nath såg hennes lillebror som är väldigt lång och stark så sprang hon mot honom och han lyfte upp henne i en stor kram. Jag och Lilly skrattade för det såg så roligt ut. Men när jag och Lilly såg våra familjer så sprang vi också mot dom och kramade dom. Vi hade saknat våra familjer mer än vad vi trodde, så vi blev jätte glada när vi äntligen fick se dom och krama om dom.

Fyra veckor senare
Lillys perspektiv:
-Heeeeeey Liam, säger jag glatt på Skype till en mycket saknad pojkvän. Det hade gått fyra veckor sedan vi hade åkt tillbaka till Malmö, men vi tjejer hade ju gjort det bästa av det. Vi har varit på stranden typ åtta gånger och varit i stan minst lika många gånger.
-Hello beautiful! Feels like we haven't talked in like forever!
-Liam, we Skyped two days ago and texted yesterday.
-Like I said, in forever!
-Silly, skrattar jag och skakar på huvudet.
-So what's up? Frågar han.
-Not much, hanging with the girls and of course missing you! And you?
-Work, work, missing you a little bit, work and some more work.
-Aw just a little bit?
-Kidding! Missing you all the time like crazy! Ändrar han sig.
-Good! Han sitter bara och tittar på mig genom kameran nu och det känns lite läskigt.
-What? Frågar jag tillslut.
-Nothing.
-C'mon, I know it's something.
-I'm just trying to imagine that I'm sitting there next to you. And could be with you every day! Säger han. Gud vad gulligt alltså. Han är ju helt klart den raraste människan på jorden. Och vi behöver inte säga något, tystnaden säger allt, att vi båda vill vara vid den andras sida. Plötsligt får jag en lysande ide.
-Oh I have a great idea!
-What?
-For Nathalies birthday next week maybe you guys can come! We can have a party and just have fun for a few days before you guys are going out on tour and all of that! Förklarar jag glatt. Först tittar han förväntansfullt, sen får han en blick jag inte kan tyda och till sist tittar han besviket på mig.
-We can't come! We have a bunch of interviews next week that we can't miss. Sorry babe.
-Oh it's okey! You do what you got to do, säger jag besviket.
-Well I have to go now. I'm meeting up with the boys in 20 minutes.
-Okey, have fun.
-Sure! I text you later.
-Okey. Love you
-I love you too Lilly, säger Liam och ger mig ett av sina förtrollande leenden och stänger sen av.
 
30 minuter senare i London
Zayns perspektiv:
-So what do you think? Frågar Liam.
-I think it's a great idea, säger Niall.
-Yeah, and Perrie and Eleanor can come too, lägger jag till. Detta kommer bli as grymt. Tjejerna kommer bli så överraskade och glada.
-I'm getting the computer to see when we can go, säger Harry och försvinner in i hans sovrum och kommer tillbaka med sin laptop.
-I'm calling Paul to check with him if it's okey, säger Liam.
-Louis lets call the girls to check if it's cool with them too, säger jag till Louis.
 
-Okey everything is set, we are leaving in two days, konstaterar Liam.
-Great, it's gonna be so much fun! tjoar Harry.
-I have to call Oliwia, fortsätter han.
-Hold on buddy, it's a secret, remember!?! Skrattar Niall.
-El thought it would be fun to do this, säger Louis.
-And so did Perrie think too, she love stuff like this, håller jag med. Det är verkligen sant, Perrie älskar överraskningar och såna saker. Detta kommer nog bli väldigt lyckat.
 
Två dagar senare
Oliwias perspektiv:
-Lilly det är din mobil som ringer, säger jag och pekar på hennes ficka.
-Oj, haha ja det är det ju, skrattar hon.
-Hallå? Säger hon till den som ringer.
-Okey… I'm putting the speaker on, säger hon misstänksamt.
-Vem är det? Frågar jag.
-Killarna, viskar hon tillbaka.
-So what was so important that Liw also needed to hear it? Frågat Lilly nu.
-Are Nath with you two? Frågar Louis. Dom börjar faktiskt bli lite läskiga nu.
-No she's not, why? Svarar jag.
-And where are you two then? Frågar Liam istället för att svara på frågan.
-At mobilia, svarar vi.
-Okey, where at mobilia? Fortsätter Liam.
-Outside H&M, seriously you are creeping us out! Why are you so mysterious today? Säger jag. Vi hör en tjej skratta i bakgrunden.
-And who's with you guys? Frågar Lilly.
-Oh that's just El and Perrie, we have to go now, but I see you soon! Säger Harry.
-What do you mea…, börjar jag men dom har lagt på.
-Alltså hur skumt var det på en skala mellan 1-10? Frågar Lilly.
-Typ 11! Konstaterar jag. Vi börjar gå igen, in mot H&M, när någon tar ett grepp om min midja. Jag ger ifrån mig ett skrik och slår med armarna omkring mig.
-Hey hey it's just me, säger någon högt. Men det låter ju som…, men nä det kan det ju inte vara.
-Harry? Frågar jag.
-Yup, skrattar han och jag vänder mig om.
-Liam, ropar Lilly och springer och möter honom i en stor kram.
-You scared the crap out of me, säger jag och slår till Harry på armen.
-Sorry darling, but I'm so happy to see you again, säger han förlåtande.
-Okey, skrattar jag och ger han en kyss och en kram.
-But what are you guys doing here? Hör jag Lilly fråga när hon ser att resten av gänget också kommer gående mot oss.

Kapitel 25!!
Förlåt för att vi inte har lagt upp det förrän nu, vi har jätte mycket i skolan just nu i och med att vi går i nian så förlåt!!
Men vi hoppas ni tycker om det här kapitlet :)
Kommentera gärna, vi vill gärna höra era åsikter om novellen <3

Kommentarer

  • Kåre säger:

    YAY!!!! Underbart dem är samlade igen det var jätte jätte bra älskade det kram

    2013-01-27 | 19:23:51

Kommentera inlägget här: