directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Kapitel 26-Stole my heart

Kategori: Stole my heart

Previously:
-Liam, ropar Lilly och springer och möter honom i en stor kram.
-You scared the crap out of me, säger jag och slår till Harry på armen.
-Sorry darling, but I'm so happy to see you again, säger han förlåtande.
-Okey, skrattar jag och ger han en kyss och en kram.
-But what are you guys doing here? Hör jag Lilly fråga när hon ser att resten av gänget också kommer gående mot oss.
Nialls perspektiv:
-Then everything is set! Säger Louis. 
-One more time, who does what? Frågar Harry för säkerhets skulle. 
-Okey! Perrie, El and Oliwia are fixing a place to be at and then helping with the decoration. Niall and Lilly are getting the cake and snacks. The rest of us is buying decoration and then putting it all up. Then when everyone is at the place Lilly and Oliwia are going to get Nath, understood?!? Säger Liam. 
-Yes sir, konstaterar Zayn och Louis samtidigt som dom gör givakt. 
-Okey, let's go people, move! Dirigerar jag bestämt. När vi kom ut från fiket vi hade varit på så gick de tre grupperna åt olika håll. 
-So Lilly, where is the best cake place in this town? Frågar jag Lilly. 
-Oh, Perssons bakery have great cakes! And I know that Nath loves them, after all it's her uncles bakery, skrattar Lilly. 
-Well show the way, säger jag och så bär det av. 
 
Lillys perspektiv:
-Tjenare Lilly! Ropar Sven. 
-Hallå Sven! Hälsar jag tillbaks. 
-Och vem är denna unge mannen du har med dig då? Pojkvännen kanske? Säger han diskret till mig. 
-NÄ! Detta är Nathalies pojkvän och han förstår dig inte så du behöver inte viska, han är från England och pratar inte svenska, skrattar jag som svar. 
-Åh! Nice to meet you, I have head some great stuff about you from Nathalie. I'm her uncle Sven, säger Sven och sträcker fram handen till Niall. 
-Hi! I'm Niall, säger han och skakar han. 
-Ja i alla fall ska vi fixa en överraskningsfest åt henne och vi behöver en tårta. Vi vill ha en sån, du vet, bild på. Kan du fixa det? Fortsätter jag. 
-Klart att jag kan fixa det. 
-Så bra! Säger jag och beskriver hur bilden skulle se ut. 
-Hur lång tid kommer det ta? Fortsätter  jag. 
-Ungefär två timmar, svarar han lätt. 
-Okej vi kommer och hämtar den då! Hejdå, säger jag och så går vi igen. 
 
Oliwias perspektiv: 
-So do you have any idea where we could be? Frågar Perrie. 
-Yeah we have two options, Lillys place or my place, berättar jag. 
-Where is the best to have a party? Frågar Eleanor. 
-I'm not sure, probably at Lillys. I'm gonna give her a call and see if we can be there, säger jag och dom andra två nickar som svar. Jag tar upp mobilen och slår snabbt Lillys mobilnummer, det går några signaler innan hon svarar. 
-Hallå?
-Hej, det är jag. Kan vi kanske vara hos dig ikväll? Frågar jag rakt på sak. 
-Jag skulle tro det. Syrran ska sova hos en kompis och när det är dags kan jag skicka iväg pappa till nån polare eller nåt, det har han nog inget emot. 
-Nice! Hur går det för er? 
-Bra vi är på WILLY:S just nu och handlar snacks. 
-Okej, men är tårtan fixad? 
-Japp, den kan hämtas om typ en och en halv timme sa dom. 
 
Lillys perspektiv:
Vi har gjort alla förberedelserna klara inför överrasknings festen för Nath och snart ska vi hämta upp henne. Jag och Liw är helt spända på hur hennes reaktion kommer bli när hon ser att alla är här till och med Perrie och Eleanor. 
 
Jag och Liw hör att det knakar på dörren så vi går och öppnar och då ser vi att det är Niall, Zayn, Louis, Perrie och Eleanor som har hämtat upp tårtan från konditoriet. 
-Their back! Skriker jag in till Harry och Liam som håller på med dom sista dekorationerna. Dom kommer ut till köket där vi har samlats för att titta på hur tårtan blev. Niall tar ut tårtan ut förpackningen och sätter den på ett glasfat som jag hade ställt fram innan. 
-The cake looks awesome, säger Louis och vi alla börjar skratta och hålla med honom. Tårtan ser helt fantastisk ut med en stor bild på Niall och Nath i mitten och under står det skrivet " Happy Birthday Nathalie 17 years old" med kristyr.

Så då har vi lagt upp kapitel 26 också!
Vi ska göra allt vi kan för att lyckas lägga upp kapitel två gånger i veckan och vi är ledsna ifall det någon gång bara blir ett!
Hoppas i alla fall att ni gillar detta kapitlet! Kramar<3

Kommentarer

  • Kåre säger:

    Jättebra!! Längtar efter nästa kapitel jag vill veta hur hon reagerar !!! <3

    2013-01-30 | 20:38:38
  • FlizanLizan säger:

    Hejsan

    Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

    2013-01-31 | 13:35:52
    Bloggadress: http://flizanlizan.blogg.se

Kommentera inlägget här: