directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-Kapitel 19

Kategori: Stole my heart

Previously:
-Go Harry, Go Harry, I knew it, I knew it, sjunger Louis högt och glatt och samtidigt springer han runt i rummet och gör en sorts seger dans.
-Okay, okay Louis we get it, säger Liam och skrattar högt som vi andra.
-So Harry, where are you taking her on your date? Frågar jag.
-I don´t know, I was thinking maybe a movie and a dinner, svarar han.
-Yeah, that will be good, säger jag till honom och då börjar han le stort.

Oliwias perspektiv:

Idag är det dags för min och Harrys dejt.  Jag är jätte nervös bara för jag vet inte vad vi ska göra. Jag har försökt att få det ur honom men han säger bara ”det blir en överraskning”. Jag har ingen anning vad Lilly och Nath ska göra ikväll när jag är på min dejt. Det känns så skönt att säga det” jag ska på dejt  med Harry Styles som är med i one direction, som jag har älskat hur länge som helst”. När jag tänker på det så går det en stöt igenom hela kroppen och det känns bra.

-Liw, hur känns det inför ikväll? Frågar Nath.

-Det känns jätte bra, fast jag är hur nervös som helst, svarar jag henne.

-Det kan jag förstå, men oroa dig inte det blir säkert hur bra som helst, säger Nath och då blir jag lite lugnare.

-Tack, säger jag glatt och ger henne en kram.

-Förresten vad ska du göra ikväll? Frågar jag henne.

-Niall smsade mig innan och undade om jag ville gå in på Skype med honom för han hade varit inne igår och då hade han pratat med sin mamma och hans bror. Hans mamma ville ”träffa” mig så jag ska gå in på Skype med honom sen ikväll, berättar hon.

-Okej, det låter kul, säger jag glatt.

-Ja, det blir säkert kul men jag är nervös för att prata med hans mamma, säger hon och jag hör att hon är nervös på rösten.

-Oroa dig inte, hon kommer älska dig. För det  gör jag, säger jag och ger henne en stor kram.

-Jag med, jag älskar er båda två, säger Lilly som precis kommit ut från toaletten.

-Jag älskar er också, säger Nathalie och vi alla kramas länge.

 

Liams perspektiv:

Jag och Zayn har precis kommit tillbaka till vårt rum. Vi sov i Niall, Harry och Louis rum igår för att det blev så sent. Vi stannade kvar inne i deras rum nu på förrmidagen för att Paul skulle komma och prata med oss alla. Han berättade att vi skulle spela in dom sista två låtarna på albumet nu idag och sen hade vi kvällen och resten av dagarna som vi är kvar i Stockholm ledigt. Vi skulle vara i studion klockan 12:30 och klockan var nu 11:00, så vi hade ungefär 1h och 15 minuter på att göra vad vi ville innan vi skulle åka. Jag bestämmde mig för att ringa Lilly och fråga henne om hon ville göra något  senare idag och om jag fick för Paul skulle jag också fråga henne om hon ville följa med till studion. Så jag tog upp mobilen ur fickan och knappade in Pauls nummer. Efter några signaler så svarade han:

-Hi

-Hi Paul it´s Liam.

-Hi Liam, what can I help you with?

-I was just wondering if Lilly could come with us to the studio today, if that´s okey for you?

-She could come with us, that´s not a problem

-Thanks, I see you soon

-Your welcome, bye

-Bye! Avslutar jag samtalet.

-Who did you call? Frågar Zayn.

-I called Paul because I needed to ask him if Lilly could come with us to the studio today, svarar jag.

-Okey, could she come?

-Yeah, she could. Now I´ve just need to call her and ask her if she want to come, säger jag.

-Okey, do you so.  I´ll just gonna call Perrie, säger han och går in i hans rum och stänger dörren.

 

Lillys perspektiv:

När vi alla står och kramas ringer plötsligt min mobil. Jag går och hämtar den och tittar på skärmen och ser att det är Liam.

-Hi Liam

-Hi beautiful, I was just wondering if you would like to come with us to the studio 12:30 today?

-Of course I would. When should I meet you?

-You could meet me and the guys 12:05 in the lobby.

-Okey I see you soon

-Yeah and I also wonder if would like to do something with me later today?

-I would love to, bye I love you

-Love you to, bye, avslutar Liam samtalet och jag lägger min mobil på natduksbordet igen och vänder mig om till tjejerna.

-Vem var det som ringde? Frågar Nath och Liw.

-Det var Liam, han undrade om jag ville följa med till studion idag och om jag ville göra något senare med honom, svarar jag dom.

-Okej, vad svarade du? Frågar Liw nyfiket.

-Hörde du inte det?  Jag stod liksom några meter ifrån dig, svarar jag och börjar skratta.

-Oj, det glömde jag, svarar Liw och då börjar Nath också skratta.

-Vad är det som är så kul? Frågar Liw oss.

-Du är bara för rolig, svarar Nath mellan skratten.

-Ja, visst är jag, svarar Liw nöjt och då börjar jag och Nath skratta ännu mer. Efter några sekunder börjar också Liw skratta och snart ligger vi alla på golvet och skrattar så vi håller på att dö.

 

Några timmar senare

Harrys perspektiv:

Liam hade precis sjungit klart den sista delen på same misstakes så nu var vi helt färdiga med vårt första album.

-Gret work guys, säger Paul till oss.

-Thanks, svarar vi alla. Vårt skivbolag berättar för oss att vårt album ”Up All Night”  kommer släppas den 21 november detta året och att ”What makes you beautiful” och ”Gotta be you” kommer släppas som singlar. ”What makes you beautiful” kommer släppas den 11 september och ”Gotta be you” kommer släppas den 13 november. Vi alla nickar som svar och tackar alla och sen går vi ut till bilen. I bilen tar jag fram min mobil ur fickan och knappar in Oliwias nummer på mobilen. Efter några signaler så svarar hon:

-Hi Harry!

-Hi Oliwia! I´m done now, we are in the car and we will soon drive so you could meet me in the lobby at the hotel. If that´s okey?

-Yeah, I meet you there. See you soon Harry.

-See you soon Oliwia. Avslutar jag och sen lägger jag ner mobilen i fickan igen med ett leende.

 

Resan med bil från sudion till hotellet är kort, så efter några minuter är vi framme. Vi alla går ut ur bilen och går in på hotellet. Lilly och Liam åker upp till tjejernas våning för att hämta Lillys väska. För sen ska dom ut och shoppa. Zayn,Louis och Niall åker upp till vårt rum, för att vara där resten av kvällen. När alla har åkt upp med hissen så öppnas den andra hissdörren och Oliwia kommer ut och går mot mig.

-Hi, säger hon lite blygt.

-Hi, you look great, säger jag.

-Thanks, where are we going? Frågar hon mig nyfiket.

-I told you! It´s a suprise, svarar jag lite lurigt.

-Okey, but I´m excited, säger hon.

-I know. Come on let´s go, säger jag och vi går ut från hotellet och sätter oss i taxin som väntar på oss. Efter ett tag är vi framme vid bion som vi ska gå på. Vi går in i biosalongen och sätter oss i mitten.

 

Nu är filmen slut och jag tror Oliwia gillade den, jag hoppas det i alla fall. Vi går ut från salongen.

-Where are we going now? Frågar Oliwia mig.

-I was thinking that you might be hungry, so I have booked a table at a restaurant which is just minutes away from here, berättar jag för henne.

-Yes, I´m pretty hungry, so that would be great, svarar hon.

-Great, let´s go, säger jag och börjar gå mot den riktnigen som restaurangen ligger.

 

Oliwias perspektiv:

Nu sitter vi i taxin som ska ta oss tillbaka till hotellet. Kvällen med Harry har varit jätte bra. Vi hade det jätte trevligt. Taxin stannar utanför hotellet och vi går ut ur den och in på hotellet. Jag och Harry går till hissen och åker upp till min våning. Vi går tyst bredvid varandra till mitt rum. När vi är utanför mitt rum så vänder jag mig mot honom och ler.

-I had a really great time today, sägar jag.

-Me too. We should do this again sometime, säger han.

-Yeah, we should do this again, säger jag och ler mot honom.

-So…good night, säger han.

-Good night Harry, säger jag. Han ger mig en kram sen så går han mot hissen och jag vänder mig mot dörren och sätter i nycklarna och öppnar.


Nu är vårt jullov slut här på bloggen. Så här är kapitel 19 :)

Hoppas ni gillar det. Kommentera gärna :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: