directionsnovel.blogg.se

Halli hallå! Två tonårstjejer här. Den här novellbloggen handlar om 1D - Såklart ;) Det skulle vara snällt om ni fortsätter läsa. Hope you like it <3

Stole my heart-Kapitel 20

Kategori: Stole my heart

Previously:
-Good night Harry, säger jag. Han ger mig en kram sen så går han mot hissen och jag vänder mig mot dörren och sätter i nycklarna och öppnar.

Liams perspektiv:

Jag och Lilly hade haft det jätte trevligt på vår shoppingtur igår. Vi hade gått runt och tittat i hur många butiker som helst. Efter några timmar blev vi hungriga så då gick vi in på en pizzeria och åt vars en stor pizza. När vi hade ätit klart var vi så mätta att vi knappt kunde röra oss. Så vi bestämde oss för att åka hem, men innan vi åkte hem så tog jag fram ett paket från en av kassarna jag hade och gav det till Lilly. Hon blev först lite chockad men hon tog emot det och öppnade det. När hon såg vad det var i paketet så lyste hon upp i ett stort leende och hon slängde sig mot mig och gav mig en stor kram och kysste mig. Jag tog ut silverhalsbandet som hade ett litet hjärta där det stod ”I love you” på ur asken och satte det på henne. Hon tackade mig hela vägen tillbaka till hotellet och när vi skildes åt så sa hon:

-I love you very much Liam and thank you for the beautiful necklace.

Den dagen blev väldigt lyckad och nu har vi bara 3 dagar kvar I Sverige innan vi flyger tillbaka till Storbritannien och börjar marknadsföra vårt debut album. Sen efter det har vi några dagar ledigt innan vi börjar vår Up all night tour.

Det ska bli kul men jag kommer sakna mamma, pappa, mina två systrar och såklart kommer jag sakna Lilly mer än allt. Men vi har fortfarande 3 dagar kvar med varandra och dom ska vi ta väl vara på.

 

Nialls perspektiv:

Det är skönt att vårt debut album är klart. Men det har varit en helt fantastisk resa att producera ett eget album. Vi har fått jobba med några fantastiska artister på detta albumet och jag längtar till vi ska ut på vår turné. Men jag kommer sakna alla mina vänner och min familj och jag kommer sakna Nathalie. Det blev en lyckad ”träff” mellan mamma och nath igår. Nath hade varit nervös innan men när det hade gått några minuter så pratade mamma och Nath på, dom pratade om allt. Jag hade sett på mammas ansikte att hon gillade Nath och det gjorde mig väldigt glad och lycklig. Idag så vet jag inte riktigt vad som händer, vi får helt enkelt se vad den här dagen leder oss.

 

Oliwias perspektiv:

Det har blivit en vana för mig att vara själv med Harry, Zayn och Louis, eftersom de andra sticker iväg på dejter och sånt hela tiden. Igår hade jag haft brottning med Louis, självklart förlorade jag. Sen hade Harry brottats med Louis istället eftersom Harry skulle försvara mig. Det ledde i alla fall till att jag filmade Louis och Harry brottats och Zayn som kommenterade varenda drag de gjorde. Sen så konstigt nog hamnade jag också mitt i fighten och Louis använde mig som sköld. Efter den ansträngande eftermiddagen och kvällen sov jag otroligt gott inatt. Tydligen hade jag också varit svår väckt imorse för jag vaknade av att Lilly slog mig med en kudde i huvudet. Idag ska vi antagligen bara hänga på hotellet och stan för vi har inte bestämt något särskilt. Just nu sitter vi tjejer nere vid frukosten och skrattar åt videon jag filmade igår. Plötsligt kommer killarna springandes mot oss och ser överlyckliga ut.

-Hey, what´s up? Frågar Lilly misstänksamt.

-What´s the name of the tivoli here in Stockholm? Frågar Louis istället för att svara på frågan.

-Gröna Lund, svarar Nath.

-Yeah! Paul says we can go to Grooona Lund today, you are coming with us right!?! Säger Zayn uppspelt. Jag tittar på Nath och Lilly och skrattar åt hur han sa Gröna Lund.

-Of course we´re going with you guys! Säger jag mellan skratten. Ja, denna dagen kommer definitivt att bli rolig.


Kapitel 20!!

Det här blev ett kort litet mellan kapitel, men hoppas ni tycker om det ändå ;)

Kommentera gärna, vi vill höra era åsikter om novellen så här långt.

Kramar Xx

 

 

 

Kommentarer

  • kåre säger:

    Underbart som vanligt !!!!älskade det <3<3

    2013-01-05 | 11:13:32

Kommentera inlägget här: